۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۵۴

در ديدار با رئيس جمهور ارمنستان مطرح شد؛

تقدیر صالحی از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص پرونده هسته‌ای ایران

تقدیر صالحی از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص پرونده هسته‌ای ایران

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با رئيس جمهور ارمنستان ضمن تشريح مواضع شفاف و صريح جمهوری اسلامي ايران در قبال سوريه از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته ای کشورمان تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در مراسم تحليف رئيس جمهور ارمنستان به اين كشور سفر كرده است ، بعداز ظهر روز دوشنبه در ديدار با سرژ سركيسيان رئيس جمهور ارمنستان با ابلاغ سلام و تبريك رئيس جمهور اسلامي ايران بمناسبت انتخاب مجدد وي ، بر ارتقاء همكاريهاي فيمابين در حوزه هاي مختلف در دوره جديد تاكيد كرد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به روابط تاريخي و فرهنگي فيمابين و ضمن مرور همكاريهاي اقتصادي در حوزه انرژي و حمل و نقل ظرفيتهاي موجود براي توسعه مناسبات را بالاتر از وضعيت موجود روابط ارزيابي كرد و افزايش هرچه بيشتر همكاريهاي فيمابين را خواستار شد.

صالحي با تشكر از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان شرايط سوريه و مشكلات ناشي از دخالت خارجي در اين كشور را تشريح و مواضع شفاف و صريح جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه را تبيين و حمايت كشورمان از اصلاحات آغاز شده از سوي رئيس جمهور بشار اسد و همچنين پشتيباني از مردم سوريه در تعيين حق سرنوشت خود در فضايي امن و با ثبات را مورد تاكيد قرار داد.

سرژ سركيسيان رئيس جمهور ارمنستان نيز در اين ديدار با تشكر فراوان از حضور وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و هيئت همراه در مراسم تحليف خود ، روابط دو كشور را روابطي ويژه ارزيابي نمود و ابراز اميدواري كرد همكاريهاي فيمابين در حوزه هاي مختلف اقتصادي تجاري و فرهنگي هم سطح با روابط سياسي گسترش يابد.

 وي با تاكيد بر اهميت تبادل هيئت هاي سياسي اقتصادي بين دو كشور ، سفر آتي مقامات ارمنستان براي پيگيري روابط را مهم ارزيابي كرد.

کد خبر 2028607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha