۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱

پیامدهای رسوایی مالی فرانسه/

اعلام حساب بانکی وزرای کابینه اولاند/ پاریس دست به دامان واشنگتن شد

اعلام حساب بانکی وزرای کابینه اولاند/ پاریس دست به دامان واشنگتن شد

اعلام جزئیات حساب بانکی وزرای کابینه فرانسوا اولاند و مذاکرات وزیر اقتصاد فرانسه با وزیر خزانه داری ایالات متحده درباره نحوه مدیریت رسوایی مالی از جمله آخرین اخبار مرتبط با دردسر جدید دولت سوسیالیست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، همزمان با افزایش انتقادها از رئیس جمهوری فرانسه به دلیل انتخاب وزرای ناکارآمد در پی افشای رسوایی مالی وزیر بودجه سابق این کشور و داشتن حساب بانکی مخفیانه " ژروم کائوزاک" در سوئیس و سنگاپور، دولت سوسیالیست فرانسه قول داد تا جزئیات حساب بانکی وزرای کابینه را هفته آینده منتشر می کند.

نخست وزیر فرانسه در همین رابطه از اعلام جزئیات دارایی نقدی، اوراق بهادار و اموال منقول وزاری کابینه در روز 15 آوریل در سایت دولت خبر داد.

از سوی دیگر "پير مسکوويسی" وزیر اقتصاد فرانسه امروز سه شنبه با "جاکوب لیو" وزیر خزانه داری ایالات متحده در سفارت آمریکا در پاریس دیدار می کند و پس از آن کنفرانس خبری مشترکی خواهند داشت.

وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه پیشتر دلیل تعویق این سفر را برنامه فشرده وزیر خزانه داری آمریکا در تور اروپایی خود اعلام کرده بود اما رسوایی مالی سبب شد تا فرانسه در خصوص چگونگی مدیریت این رسوایی از آمریکا درخواست کمک کند.

این مذاکرات درحالیست که وزرای اقتصاد فرانسه و خزانه داری آمریکا هفته آینده در حاشیه جلسات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن دیدار می کنند.

کد خبر 2029151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha