۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸

حجت‌الاسلام خدری عنوان کرد:

راه‌اندازی دو مدرسه علمیه جدید در استان بوشهر

راه‌اندازی دو مدرسه علمیه جدید در استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر از تاسیس دو مدرسه علمیه برادران در استان بوشهر خبر داد و گفت: این مدارس علمیه در شهرستان‌های گناوه و جم در راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا خدری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های علمیه در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: بیش از 70 درصد فعالیت‌های حوزه الکترونیکی شده و یا در حال الکترونیکی و مکانیزه شدن است.

وی ادامه داد: در این راستا راه‌‌اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور تسهیل در انجام امور مدیریتی، برنامه‌ریزی و خدماتی طلاب راه‌اندازی شده که می توان سامانه‌های "نجاح" و "نجما"، "سامانه ارتباطی طلاب" و "سامانه بایگانی اسناد دیجیتال" که از فعالیت‌های بومی و شاخص مرکز فناوری اطلاعات حوزه است را نام برد.

حجت الاسلام خدری در ادامه از اعزام حدود 15 نفر از طلاب به عمره مفرده خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته تعداد 40 نفر اعزام داشتیم که به دلیل کم شدن سهمیه این رقم نیز کاهش یافته است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر، تعداد شهدای روحانی استان را 35 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از شناسایی آنان و به منظور تکریم از خانواده‌های آنها دیدار به عمل آمد.

راه‌اندازی مدارس علمیه در گناوه و جم

وی در ادامه از تاسیس دو مدرسه علمیه دیگر برای برادران خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان‌های گناوه و جم در صدد تاسیس و راه اندازی مدارس علمیه از اول مهر ماه سال جاری هستیم که با افزوده شدن این دو مدرسه تعداد مدارس علمیه در استان به 9 مدرسه خواهد رسید.

حجت الاسلام خدری مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه را تا پایان فروردین ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: این ثبت نام از 15 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی در ادامه بیان کرد: آزمون ورودی متقاضیان سال تحصیلی آینده حوزه نیز در تاریخ 13 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 150 نفر در آزمون پذیرفته شده‌اند که امسال با توجه به بالا بردن ظرفیت‌ها تعداد پذیرش بیشتری را خواهیم داشت.

ضعف زیرساخت‌های لازم حوزوی در فضاهای پژوهشی و آموزشی

حجت الاسلام خدری نبود زیرساخت‌های لازم حوزوی در فضاهای پژوهشی و آموزشی را از مشکلات عمده در سطح حوزه برشمرد و عنوان کرد: با توجه به مشکل سکونت طلاب و بالا بودن اجاره بها و رهن خانه، طلاب و اساتید برای اسکان دچار مشکل هستند.

حجت الاسلام خدری مهم‌ترین برنامه و هدف از تاسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه استان را پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری مدارس علمیه استان در همه سطوح عنوان کرد و افزود: از آغاز راه‌اندازی تاکنون، به همت همه عزیزان حوزوی و پشتیبانی بزرگان برکات خوبی برای حوزه استان به وجود آمده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه به بخشی از فعالیت های سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش امور طلاب کارهایی از جمله راه‌اندازی سامانه اینترنتی نجما که در این سامانه مراحل ثبت شهریه طلاب، تغذیه طلاب، امور مربوط به طلاب خوابگاهی، ثبت اطلاعات موسسات حوزوی و ثبت نام عمره انجام می شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند تحول بزرگی در بخش خدمت‌رسانی مرکز مدیریت به طلاب و اساتید داشته باشد و باعث صرفه جویی چشمگیری در هزینه، وقت و نیروی انسانی می‌شود.

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران روحانی استان بوشهر

حجت الاسلام خدری ادامه داد: پیگیری عمره طلاب حوزه استان بوشهر برای اعزام طلاب به سفر عمره، صدور کارت معافیت تحصیلی طلاب مشمول، زمینه سازی برای اسکان قریب به 30 خانواده از طلاب، اساتید و روحانیون معظم در هتل کریمه اهلبیت در قم و مشهد که این خدمات با شرایط ویژه صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تکمیل آمار مربوط به شهدای روحانی و انجام ملاقات‌هایی برای تجلیل از خانواده شهدای روحانی استان و تجلیل از ایثارگران روحانی استان و پیگیری صدور کارت الکترونیک را از دیگر اقدامات به عمل آمده در این بخش عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری در ادامه به شرحی از فعالیت‌های معاونت‌های تهذیب اشاره کرد و ابراز داشت: در بخش تهذیب برگزاری اردوی توجیهی ویژه طلاب جدیدالورود و دوره‌های تربیت مشاور و اعزام مشاور به مدارس علمیه و همچنین برگزاری طرح مطالعاتی شهید مطهری در مدارس علمیه استان از جمله فعالیت‌هایی بوده که صورت گرفته است.

برگزاری همایش ویژه مبلغین هجرت و خانواده های آنان

وی افزود: برگزاری همایش ویژه مبلغین هجرت و خانواده های آنان با موضوع آداب معاشرت، سرکشی به همه مبلغین هجرت در تمام نقاط استان (شهرها و روستاها) و بررسی مشکلات آنان، انجام امور جاری و اداری مربوط به قریب 80 مبلغ طرح هجرت مستقر در استان و برگزاری دوره جذب طلاب جدید الورود از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان ساخت: پیگیری امور مربوط به برگزاری پایه هفتم در بوشهر، برگزاری سه کارگاه پژوهشی ویژه اساتید و استادیاران مدارس علمیه استان، تألیف و تدوین دو کتابچه نامه نگارش و نامه پژوهش، پذیرش طلاب جدید الورود، انجام مصاحبه، تشکیل هسته گزینش و تقسیم طلاب بین مدارس، جذب بودجه های عمرانی نیز از جمله کارهای انجام شده در معاونت‌های تبلیغ، پژوهش، آموزش، آمار و بررسی و برنامه‌ریزی و توسعه و عمران بوده است.

کد خبر 2029300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha