۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۹

مقاوم‌سازی پالایشگاه‌های گاز دربرابر زلزله 8 ریشتری/ خسارتی به پالایشگاه‌ها وارد نشد

مقاوم‌سازی پالایشگاه‌های گاز دربرابر زلزله 8 ریشتری/ خسارتی به پالایشگاه‌ها وارد نشد

سخنگوی شرکت ملی گاز با تشریح آخرین وضعیت فعالیت پالایشگاه های گاز عسلویه پس از وقوع زلزله 6.1 ریشتری اعلام کرد: هیچ خسارتی به پالایشگاه‌های گاز وارد نشده است.

مجید بوجارزاده امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پالایشگاههای گازی ایران در منطقه عسلویه پس از وقوع زلزله 6.1 ریشتری گفت: در حال حاضر هیچ گونه آسیب و خسارتی بابت وقوع این زلزله به تاسیسات گاز کشور در منطقه عسلویه وارد نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه  هم اکنون روند تولید ، گاز و سایر محصولات گازی در پالایشگاههای پارس جنوبی به صورت طبیعی در حال انجام است تصریح کرد: با اقداماتی که از سالهای گذشته به منظور مقاوم سازی پالایشگاههای گاز دربرابر زلزله و سایر حوادث طبیعی انجام شده است جای نگرانی وجود ندارد.

این مقام مسئول با یادآوری پالایشگاههای گاز عسلویه در برابر زلزله های حتی بیش از 8 ریشتر هم کاملا مقاوم هستند تاکید کرد: در شرایط فعلی ستاد بحران در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شده است و چندین دستگاه آمبولانس ، خودروهای امدادی ، نجات و ماشین آلات سنگین به مناطق آسیب دیده استان بوشهر اعزام شده اند.

وی از اعزام 5 دستگاه آمبولانس و 5 تا 6 دستگاه تراکتور و سایر ماشین آلات امدادی به مناطق زلزله زده و آسیب دیدیده استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون هم تمامی کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی در حالت آماده باش بسر می برند.

به گزارش مهر، ساعت 16:22:49 امروز سه شنبه 20 فروردین ماه زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه 6.1 ریشتری شهر کاکی در نزدیکی خورموج گزارش شده و زمین‌لرزه در عمق 12 کیلو‌متری زمین به وقوع پیوسته است. به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود. کاکی در حدود 110 کیلومتری بوشهر به سمت عسلویه قرار دارد.

کد خبر 2029499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha