۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۶:۵۹

تلاش بسیج برای کمک به زلزله‌زدگان/

تشکیل قرارگاه امداد و نجات سپاه در مناطق زلزله‌زده/اعزام گروه‌های متعدد بسیجی

تشکیل قرارگاه امداد و نجات سپاه در مناطق زلزله‌زده/اعزام گروه‌های متعدد بسیجی

بوشهر - خبرگزاری مهر: با حضور فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در مناطق‌زلزله‌زده، قرارگاه پشتیبانی امداد و نجات تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردان‌های تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر با اعلام امادگی خود برای کمک به اسیب‌دیدگان زمین لرزه شهرستان دشتی در قالب گروه‌های مختلف به این منطقه اعزام شدند.

ارسال و تحویل اقلامی از قبیل چادر، موتور برق، چراغ، آب معدنی، کنسرو و مواد غذایی و همچنین وسایل زنده یاب به همراه گروه‌های ناجی و تجسس از جمله اقدامات و ماموریت‌های تیپ پیاده امام صادق(ع) است.

همچنین قرارگاه پشتیبانی امداد و نجات سپاه در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی با حضور سردار جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) تشکیل شد.

در این قرارگاه امداد و نجات که با مدیریت مستقیم فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تشکیل شده، چهار گردان از گردان‌های عاشورا، امام حسین(ع) و واکنش سریع به امداد رسانی و همچنین تامین مسائل امنیتی مناطق زلزله زده در کنار سایر نیروهای امنیتی می‌پردازند.

علاوه بر این گردان‌ها بسیجیان حوزه مقاومت پتروشیمی و حوزه مقاومت سیدالشهدای منطقه ویژه پارس جنوبی در سازماندهی این قرارگاه قرار گرفته و به کمک مصدومین می‌شتابند.

 تاکنون این قرارگاه توانسته است نسبت به ارسال یک کامیون آب معدنی، تعداد زیادی فانوس و دو ژنراتور بزرگ برق با عنوان "موج نور" که قدرت نوردهی یک شهر را دارد، اقدام کند.

مسئول قرارگاه اطلاع رسانی سپاه امام صادق(ع) نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه اطلاع رسانی ویژه مناطق زلزله زده شهرستان دشتی، گفت: این قرارگاه مبادرت به هماهنگی انجام مصاحبه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با مسئولان ستاد قرارگاه امداد و نجات سپاه استان در خصوص نحوه امداد رسانی به مردم زلزله دیده کرده است.

محمد فریدونی افزود: تاکنون ما توانسته‌ایم اخبار مختلفی از نحوه اعزام نیروها و خدمات ارائه شده به مصدومین توسط نیروهای اعزامی سپاه و بسیج استان تهیه و به اطلاع عموم مردم در فضای مجازی برسانیم.

وی تصریح کرد: این قرارگاه با ارتباط مستقیم تلفنی با مسئولان سپاه استان در مناطق زلزله زده کم و کیف اخبار و اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه پشتیبانی امداد و نجات سپاه امام صادق(ع) مستقر در مناطق زلزله زده را کسب کرده و اقدام به انتشار سریع و به موقع آن در خبرگزاری‌ها و سایت‌های کشوری و استانی کند.

گردان‌های بسیجی آموزش دیده استان بوشهر برای امداد رسانی به مصدومین و مجروحین به مناطق زلزله زده اعزام شدند.گردان های امداد و نجات سپاه بوشهر متشکل از بسیجیان آموزش دیده برای امداد رسانی به زلزله زدگان این استان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

این گردان‌ها که چندی پیش در طی رزمایش 20 هزار نفری الی بیت المقدس تمرین های لازم را در خصوص امداد رسانی انجام داده بودند در اولین ساعات وقوع زلزله با تجهیزات و آمادگی کامل به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

کد خبر 2029609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha