۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

وزیری:

پژوهش های انجام شده در صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی 30 درصد افزایش یافت

پژوهش های انجام شده در صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی 30 درصد افزایش یافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر واحد آموزش و پژوهش صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: در سال گذشته پژوهش های بهره برداری شده در صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی 30 درصد افزایش داشت.

سیدعباس وزیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی سال گذشته 9 طرح پژوهشی در واحد آموزش و پژوهش صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی به بهره برداری رسید که این رقم نسبت به سال 90 از رشد 30 درصدی برخوردار بود.

وی اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در راستای تولید علم و توجه به پژوهش محوری در تولیدات صدا و سیما با رویکرد توجه به پتانسیل های بومی استان، 9 طرح پژوهشی انجام شد.

وزیری، "بررسی مشاغل بومی ، محلی و فراموش شده خراسان شمالی" به همت مرتضی قنبرآبادی، " پوشاک قوم کرمانج و مولفه های هنری آن" از دکتر آرش قره گوزلو، " کشتی با چوخه"  پژوهشی از علی احسانی فر، " رودخانه های مرزی خراسان شمالی"  به همت دکتر تیمور جعفری، "موسیقی خراسان شمالی " پژوهشی از سیاووش مهرو، " زندگینامه آیت الله مهمان نواز" به کوشش مرتضی قنبرآبادی، "زندگینامه آیت الله آقا نجفی قوچانی" کاری از خلیل باقری مشک آبادی، " معرفی محصولات بومی، محلی و صنعتی خراسان شمالی"پژوهشی از محمد ایزانلو و "اطلس فرهنگی خراسان شمالی" پژوهش مشترکی از سیدعباس وزیری و حامیه ذوقی،  را عناوین پژوهشهای انجام شده در سال 91 عنوان کرد.

وی یاد آور شد: طرح پژوهشی "رودخانه های مرزی خراسان شمالی" که به همت دکتر تیمور جعفری انجام شد، از جمله طرحهای تولید محور صدا و سیمای خراسان شمالی شناخته شد که هم اکنون از سوی تهیه کنندگان مرکز در حال تبدیل شدن به مستند تلویزیونی است.

به گفته وزیری در حال حاضر پژوهش کشتی با چوخه و موسیقی خراسان شمالی نیز برای تبدیل شدن به مستند تلویزیونی در دست مطالعه قرار گرفته است.

مدیر واحد آموزش و پژوهش صدا و سیمای خراسان شمالی تصریح کرد: پیشنهاد انجام 12 طرح پژوهشی در سال 92 نیز به واحد ستادی صدا و سیمای کشور داده شده که در صورت تصویب در سال 92 تولید خواهند شد.

کد خبر 2029721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha