۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

شهریاری خبر داد:

آمادگی۱۰ تیم امداد و نجات هلال احمر برای اعزام به منطقه زلزله زده

آمادگی۱۰ تیم امداد و نجات هلال احمر برای اعزام به منطقه زلزله زده

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آمادگی اعزام ۱۰ تیم تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان به منطقه زلزله زده بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرحیم شهریاری صبح چهارشنبه در نشست با مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد و جلسه تحویل و تحول اداری جمعیت هلال احمر در شهرستان طبس، بحث آموزش در جمعیت هلال احمر را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: شعار هر خانواده یک امدادگر را باید بسیار جدی گرفت و محقق کرد.

وی از پیوستن شهرستان طبس به خراسان جنوبی ابراز خوشحالی کرد و گفت: باید از فرصت پیش آمده و همچنین از توان بالای امدادگران این شهرستان به خوبی استفاده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر طبس در سال ۱۳۳۲ تاسیس شده است، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر این شهرستان هستند که این نشان از استقبال مردم از خدمات جمعیت هلال احمر است.

شهریاری تصریح کرد: دو گسل نای بند و درونه از گسل‌های فعال طبس بوده که باید با توجه به این امر امدادگران و نجاتگران هلال احمر بیش از پیش آمادگی کامل را داشته باشند.

وی ادامه داد: زلزله و طوفان های زیاد از بارزترین حوادث طبیعی این شهرستان بوده که باید به این امر مهم توجه ویژه شود.

شرکت ۷۰ معلم بیرجندی در طرح ملی دادرس

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی دادرس در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح ۷۰ نفر از معلمان مقطع راهنمایی این شهرستان شرکت کردند.

غلامرضا صبوری افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس را از مهم ‌ترین اهداف این طرح دانست و اظهار کرد: تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، ظرفبت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب بابحران در صورت وقوع، ارتقای سطح آگاهی و توان امدادی دانش آموزی و ترویج فرهنگ ایمنی در بین سایراقشار جامعه از دیگر اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: در این طرح که بنام دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت نام گذاری شده، جمعیت هلال احمر وظیفه آموزش مهارت‌های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران، مربیان و کارشناسان طرح، برگزاری مسابقات بین تیم های امدادی دانش آموزان و تجهیز مدارس تحت پوشش طرح را بر عهده دارد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح ۷۰ نفر از معلمان مقطع راهنمایی شهرستان بیرجند حضور دارند، افزود: در این طرح معلمان مقطع راهنمایی دوره‌های آموزشی کمک های اولیه و  مقدماتی را آموزش می ‌بینند.

کد خبر 2029799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha