۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

عدم تخریب واحدهای مقاوم‌سازی شده در بوشهر

عدم تخریب واحدهای مقاوم‌سازی شده در بوشهر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه واحدهای مقاوم سازی شده در زلزله بوشهر آسیب ندیدند، گفت: مقاوم‌سازی حدود یک میلیون و 200 هزار مسکن روستایی با اعطای تسهیلات به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش در سالروز تاسیس بنیاد انقلاب اسلامی با بیان اینکه براساس آمار، تعداد واحد‌های مسکونی بوشهر 350 هزار واحد در 5 روستا اعلام شده است، گفت: مقاوم‌سازی حدود یک میلیون و 200 هزار مسکن روستایی با اعطای تسهیلات به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات با مردم عقد قرار‌داد شده است، اظهار داشت: 10 هزار و 761 هزار میلیارد تومان در مدت 7 سال برای مقاوم سازی مسکن روستایی در نظرگرفته شده است که از این میزان 10 هزار و 700 میلیارد تومان پول به مردم داده شده و کار یک میلیون و 289 هزار واحد مسکونی در روستاها پایان یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بازسازی‌ مسکن روستایی، بیان کرد: در دولت نهم و دهم 238 هزار واحد در روستاها بازسازی شد و بازسازی‌ 9500 واحد در 306 روستای آذربایجان شرقی انجام گرفت که در حال حاضر بالای 10 هزار واحد تکمیل شده است.

تابش با بیان اینکه برای واحدهای دامی نیز بالای 10 هزار واحد ساخته شده است، گفت: مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر حدود 350 هزار واحد واگذار شده است که اکنون 210 هزار واحد به اتمام رسیده و 176 هزار افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: 120 روستا با هدف گردشگری شناسایی شدند که این طرح در 30 روستا آغاز شده است و براساسس آن مالکانی که قصد ساخت دو واحد همجوار یا دو طبقه‌ای در این روستاها دارند می توانند دو وام تسهیلات برای ساخت واحد درخواست کنند.

 

کد خبر 2030107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha