۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸

العربی حمایت تسلیحاتی اتحادیه عرب از مخالفان سوری را انکار کرد

العربی حمایت تسلیحاتی اتحادیه عرب از مخالفان سوری را انکار کرد

دبیرکل اتحادیه عرب امروز با ادعای اینکه این اتحادیه ارتباطی با تجهیز تسلیحاتی مخالفان دولت سوریه ندارد، در عین حال اعتراف کرد کشورهای عربی مستقیما در این رابطه نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن مدعی شد که اتحادیه عرب ارتباطی با تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوریه ندارد. وی صراحتا اعتراف کرد که کشورهای عربی به طور مستقیم مخالفان سوری را مجهز به سلاح می کنند، اما اتحادیه عرب ارتباطی با این موضوع ندارد.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه شورای امنیت را به دخالت در امور سوریه تشویق کرد و از این شورا خواست که درگیری در سوریه را متوقف کند. وی با نادیده گرفتن نقش گروههای مسلح و حامیان آنها در ادامه ناآرامی و ناامنی در سوریه اعلام کرد اوضاع سوریه ساعت به ساعت و نه روز به روز از بد به بدتر تبدیل می شود.

وی گفت: اتحادیه عرب به تصمیمات اتخاذ شده در نشست اخیر سران کشورهای عربی در دوحه پایبند است و در آن مسیر گام بر می دارد. نبیل العربی در ادامه ادعاهای خود افزود: نظام سوریه با کسی گفتگو نمی کند بلکه با خود سخن می گوید، نظام سوریه با جامعه جهانی گفتگو نمی کند و به اشتباهات خود اعتراف نمی کند، این مسئله فاجعه ای بزرگ است که دارای پیامدهای منفی در درازمدت خواهد بود.

کد خبر 2030218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha