۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۵۱

رحیمی‌ خبر داد:

زلزله‌زدگان استان بوشهر از تسهیلات ویژه دولت بهره‌مند می‌شوند

زلزله‌زدگان استان بوشهر از تسهیلات ویژه دولت بهره‌مند می‌شوند

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون ‌اول رئیس ‌جمهور گفت: تسهیلات ویژه دولت برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در زلزله به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحیمی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان دشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمین لرزه شهرستان دشتی خسارات و تلفات زیادی را در پی داشته است که شاهد امدادرسانی خوبی به مردم این منطقه هستیم.

وی به پیگیری‌های رئیس‌جمهور و تاکید ایشان برای ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به آسیب دیدگان زمین لرزه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حضور در بین مردم زلزله‌زده یکی از وظایف دولت بود که این توفیق را یافتیم که به همراه استاندار، مدیرعامل هلال احمر و رئیس بنیاد مسکن در بین مردم حضور یابیم.

معاون ‌اول رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ایران در رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان رکورددار است، اضافه کرد: چادرهای گروهی تا زمان سروسامان یافتن کوچه و خیابان و مرتب کردن این منطقه برپا می‌شود تا مراحل بعدی عملیات امدادی در فرصت‌های بعدی انجام شود.

وی به ساخت 12 هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی توسط بنیاد مسکن در کمتر از سه ماه اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد واحدها به 18 هزار واحد رسید و این درحالی است که در کشورهای ترکیه و ایتالیا و حادثه آمریکا حکومت‌ها تا چند سال نیز نتوانستند چنین اقداماتی صورت دهند.

رحیمی با اشاره به حضور مسئولان در نخستین لحظات وقوع زمین لرزه و دیگر بلایای طبیعی در بین مردم آسیب‌دیده، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیمان بسته نوکر مردم است.

وی از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که همواره توانسته است بهترین و بیشترین خدمات رسانی را در پی حوادثی که در اثر زلزله و سایر بلایای طبیعی رخ می دهد، ارائه کنند، قدردانی کرد.

معاون ‌اول رئیس‌ جمهور با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی و بازسازی مناطق سیب دیده استان بوشهر اعلام کرد: برای ارائه تسهیلات ویژه تا ساعاتی دیگر با برگزاری این کارگروه، مصوبات مربوط به تسهیلات درنظر گرفته شده اعلام خواهد شد و مطمئن باشدی هیچ‌یک از آسیب دیدگان این حادثه از قلم نمی‌افتند.

زلزله‌زدگان نیز در این دیدار نیازها و مشکلات خود را بیان کردند.
 

کد خبر 2030373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha