۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

فرماندار مریوان خبر داد:

100 میلیون متر مکعب آب در پشت سدگاران مریوان ذخیره می شود

100 میلیون متر مکعب آب در پشت سدگاران مریوان ذخیره می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان مریوان گفت: با افتتاح و بهره برداری از سد گاران مریوان 10 میلیون لیتر آب در پشت این سد ذخیره می شود.

عبدالله رشیدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح سد گاران با حضور رئیس جمهور تا دقایقی دیگر عنوان کرد: با افتتاح این سد بیش از 100 میلیون لیتر آب در مریوان ذخیره می شود که با ذخیره این آب زمینه برای استفاده از آن در دو بخش کشاورزی و آب شرب برای مردم مریوان فراهم می شود.
 
وی با اشاره به اینکه، سد گاران در 20 کیلومتری شمال شرقی مریوان واقع شده و حجم مخزنی آن 100 میلیون متر مکعب است، بیان کرد: هدف از اجرای پروژه سد گاران مریوان تامین آب کشاورزی منطقه مریوان و قزلچه سو به میزان هزار و 450 هکتار و تامین آب شرب و صنعتی مریوان به میزان 20 میلیون متر مکعب است.
 
فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به ویژگی های این سد عنوان کرد: ارتفاع این سد از پی 62 متر، طول تاج 504 متر و عرض تاج سد هم هشت متر است که برای بهره برداری از آن در مجموع هزار و 71 میلیارد و 636 میلیون ریال اعتبار از محل های ملی و استانی هزینه شده است.
 
وی یادآور شد: سد گاران، علاوه بر تامین آب مورد نیاز این دو بخش، با توجه به طبیعت بکر و کوهستانی منطقه، موجب رونق بیش از پیش گردشگری و همچنین تقویت آب های زیر زمینی می شود.
 
رشیدی پور در پایان با اشاره به اینکه میزان نزولات جوی در شهرستان مریوان سالانه بیش از 750 میلیمتر است، گفت: با احداث سد گاران میزان زیادی از این نزولات جوی ذخیره می شود که تاثیر بسزایی در تامین آب مورد نیاز شهرستان مریوان دارد.
 
محمود احمدی نژاد در قالب سفر یک روزه خود به کردستان دقایقی قبل وارد سنندج شد و قرار است که با حضور وی و شماری از وزراء چندین طرح و پروژه عمرانی در این استان افتتاح شود.
 
کد خبر 2031095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha