۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴

ویر راه و شهرسازی:

وجود 400 هزار واحد مسكوني مازاد در كشور/ يك ميليون و 250 هزار واحد مسكن افتتاح مي شود

وجود 400 هزار واحد مسكوني مازاد در كشور/ يك ميليون و 250 هزار واحد مسكن افتتاح مي شود

سنندج - خبرگزاري مهر: وزير راه و شهرسازي از وجود 400 هزار واحد مسكن مازاد در كشور خبر داد و گفت: تا قبل از سال 84 كشور با كمبود 1.5 ميليون واحد مسكن مواجه بود ولي دولت هاي نهم و دهم اين كمبود را جبران كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي نيكزاد شامگاه جمعه در مراسم افتتاح از پروژه هاي عمراني استان كردستان كه با حضور رئيس جمهور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اقدامات دولت به ويژه اجراي طرح مسكن مهر هم اكنون 400 هزار واحد مسكن مازاد بر نياز خانوارهاي ايراني در كشور وجود دارد.
 
وي ادامه داد: بر اساس آمار سرشماري نفوس و مسكن كشور در ابتداي سال 84 كشور با كمبود 1.5 ميليون واحد مسكن مواجه بود كه خوشبختانه با اجراي طرح مسكن مهر و حمايت هاي ويژه دولت نه تنها اين كمبود به صورت كامل جبران شد بلكه هم اكنون نيز 400 هزار واحد مسكن مازاد در كشور وجود دارد.
 
وزير راه و شهرسازي گفت: بر اساس نتايج سرشماري نفوس و مسكن كشور در سال 90 در مجموع 21.6 ميليون واحد مسكوني به ثبت رسيده است كه بر اساس اطلاعات جمع آوري شده در همين سرشماري تنها 21.2 ميليون خانوار در شهرها و روستاهاي كشور وجود دارد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در سال 91 كه از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي با عنوان حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده است اقدامات خوبي از سوي وزارت راه و شهرسازي اجرا مي شود، بيان كرد: در اين سال در مجموع قرار است كه يك ميليون و 50 هزار واحد مسكن مهر و 200 هزار واحد مسكن روستايي در سراسر كشور افتتاح و مورد بهره برداري قرار گيرد.
 
نيكزاد با اشاره به وضعيت مسكن در استان كردستان يادآور شد: بر اساس آمارهاي موجود در سال 84 در مجموع 310 هزار واحد مسكوني در كردستان وجود داشت و در مقابل نيز 330 هزار خانوار در اين استان زندگي مي كردند كه در همين مدت اقدامات قابل توجهي در راستاي جبران نياز اين استان در حوزه مسكن صورت گرفت.
 
وي گفت: از ابتداي فعاليت دولت نهم در كردستان كار ساخت 83 هزار واحد مسكن در مناطق شهري و روستايي آغاز شد كه تاكنون 44 هزار واحد در سراسر استان كردستان به بهره برداري رسيده است و با احتساب 10 هزار واحد امروز كه با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد تنها 29 هزار واحد مسكن براي افتتاح باقيمانده است كه انتظار مي رود هر چه سريعتر اين واحدهاي مسكن نيز تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.
 
وزير راه و شهرسازي با اشاره به لزوم تسريع در ساخت و بهره برداري از واحدهاي مسكن مهر در استان كردستان اظهار داشت: همكاري و تعامل بانك هاي عامل با مسئولان ادارات و سازمان هاي دولتي در اين بخش يك نياز لازم و ضروري به شمار مي رود.
 
محمود احمدي ن‍ژاد به همراه معاون اول و دو تن از وزراء در سفري هشت ساعته به كردستان در مراسم افتتاح و آبگيري دو سد گاران شركت كرد و سپس با حضور وي و ساير مديران استان 10 هزار واحد مسكن مهر و بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي در سنندج افتتاح شد.
کد خبر 2031455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha