۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

موسس حزب ضد یورو در آلمان:

ارز مشترک باید لغو شود/ یورو، عامل رویارویی اروپاییان در برابر یکدیگر

ارز مشترک باید لغو شود/ یورو، عامل رویارویی اروپاییان در برابر یکدیگر

موسس حزب تازه تاسیس ضد یوروی "گزینه ای دیگر برای آلمان" با تاکید بر اینکه یورو عامل رویارویی ملتهای اروپایی در برابر یکدیگر است، تروئیکای اروپایی را غیر دموکراتیک خوانده و تصریح کرد که ائتلاف اجباری یورو باید منحل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، "کونراد آدام"، از روزنامه نگاران و موسس حزب تازه تاسیس ضد یورو "گزینه ای دیگر برای آلمان" که از فردا رسما آغاز به کار می کند در بخشی از گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" اظهار داشت: از منظر صدر اعظم آلمان، "آنجلا مرکل" هر قدم در مسیر نجات یورو ضروری بوده و گزینه ای دیگر برای آن وجود ندارد، اما سیاست تک گزینه ای سیاست نادرستی است. سیاست با گزینه های مختلفی زندگی می کند. ما می خواهیم در این باره اطمینان دهیم که چنین شرایطی دوباره به وجود می آید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ائتلاف اجباری ارز مشترک یورو باید منحل شود اما نه از طریق اقدامات یکجانبه آلمان یا برخی کشورهای اروپایی دیگر بلکه از راه مذاکره. در چنین گفتگوهایی گزینه های جایگزینی ارائه می شود. این مسئله همچنین برای خواسته های مهم دیگری نیز صدق می کند. ما می خواهیم به معیارهای پیمان ماستریخت برگردیم و خواهان برگزاری رفراندوم در مواردی هستیم که به مواد قانون اساسی لطمه وارد می کند.

"کونراد آدام" در ادامه این گفتگو خاطر نشان کرد: یورو در بین ملتهای اروپایی هماهنگی ایجاد نکرده بلکه ملتها را رویاروی یکدیگر قرار داده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که من خشم اروپاییان از تروئیکای اروپایی را کاملا درک می کنم. تروئیکای اروپایی نماینده ملت‎ها نبوده و از بالا امور را اجرا می کند .

وی در ادامه با اشاره به عواقب وخیم اقدامات و شروط تروئیکای اروپایی برای کشور یونان گفت: این تشکل غیر دموکراتیک است.

این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که خطای مهم را دولت‎ها و روسای آنها در نشست معروف بروکسل در  ماه می 2010 انجام دادند زمانی که آنها ضوابط و معیارهای ماستریخت را به صورت ناگهانی به حال تعلیق درآوردند. چنین اقدامی نقض قراردادهای اروپایی بود و ما نمی توانیم اجازه چنین اقداماتی را بدهیم.

وی در ادامه تصریح کرد که ما باید آنچه را که خوب از کار درنیامده یعنی ائتلاف اجباری یورو را منحل کنیم. سپس باید مجددا گرد هم آییم و مذاکره کنیم. 
آدام در بخش دیگری از این گفتگو شانس حزب "گزینه ای دیگر برای آلمان"،  (AfD) را در انتخابات پارلمانی کشورش بالا ارزیابی کرده و تصریح کرد که پتانسیلهای زیادی برای حزب ما وجود دارد.

 

کد خبر 2031956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha