۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

مجید صالح مطرح کرد؛

تماشاگران از تیم حمایت کنند نه از شخص خاصی/ برنده این دیدار قهرمان نمی‌شود!

تماشاگران از تیم حمایت کنند نه از شخص خاصی/ برنده این دیدار قهرمان نمی‌شود!

مربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به اینکه اگر هواداران استقلال به فکر قهرمانی تیم هستند، باید از تیم حمایت کنند نه از شخص خاصی، گفت: اینكه بگوئیم مسابقات برای برنده بازی استقلال با سپاهان تمام می‌شود، درست نیست. اگر ما یا سپاهان برنده این بازی شویم و دو بازی دیگر را از دست بدهیم، ممكن است قهرمان نشویم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صالح كه به جای امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل سپاهان در نشست خبری حضور یافته بود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: دیدار با گهر برای ما بسیار مهم بود و پیش زمینه بسیار مهمی جهت دیدار با سپاهان محسوب می‌شد زیرا اگر در آن بازی موفق نبودیم و امروز در پله اول قرار نمی‌گرفتیم، شرایط دیگری در این بازی رقم می‌‎خورد.

وی با بیان اینكه ما باید بازی عقب افتاده را می‌بریدیم تا در این دیدار با تفكر دیگری به میدان برویم، تصریح كرد: بعد از باخت به الهلال بازیكنان بزرگ تیم به خوبی توانستند با تكیه بر تفكرات حرفه‌ای، خود را برای این دیدار از لحاظ روحی و روانی آماده كنند. این تفكر حرفه‌ای یكی از عوامل پیروزی ما بود. در كنار آن هم خدا را شكر آرامش خوبی بر بازی حكمفرما بود و به نتیجه دلخواهمان رسیدیم.

مربی تیم سپاهان در خصوص اینكه آیا دیدار استقلال با سپاهان را فینالی می‌داند؟، تصریح كرد: بعد از دیدار با سپاهان، مسابقات برای هر دو تیم تمام شده نیست. این بازی فینال گونه است اما در جایگاه فینال قرار ندارد زیرا دو تیم پس از این بازی دو دیدار دیگر هم برگزار خواهند كرد. اینكه بگوییم مسابقات برای برنده این بازی تمام می‌شود، درست نیست. اگر ما یا سپاهان برنده این بازی شویم و دو بازی دیگر را از دست بدهیم، ممكن است قهرمان نشویم، به همین دلیل است که می‌گویم این بازی در جایگاه فینال نیست.

وی با تقدیر از بازیكنان تیمش اضافه كرد: آنهایی كه مقابل گهر بازی كردند در حالی‌كه در این فصل كمتر به میدان رفته بودند، بسیار با انگیزه بازی کردند و در آن بازی سخت و نفس‌‍گیر موفق ظاهر شدند. گهری‌ها هم در آخرین بازی انگیزه بالایی برای نمایش توانایی‌های خود به صورت تیمی و انفرادی داشتند تا برای این فصل و فصل آینده توانایی خود را به نمایش بگذارند. درست است سكوها خالی بود و یك سكوت محض در ورزشگاه حاكم شده بود اما در مجموع این بازی ساخت را به خوبی پش سر گذاشتیم.

صالح در خصوص اینكه در بازی با گهر به برخی بازیكنان كه در معرض مصدومیت قرار داشتند بازی داده نشد تا برای این دیدار استراحت بیشتری داشته باشند، تصریح كرد: متاسفانه برهانی را به دلیل محرومیت در این دیدار در اختیار نداریم. در این مواد بهتر است یك مقدار بیوگرافی و روانشناسی صورت بگیرد. طبق نص قانون ممكن است برای یك تخلف محرومیتی سه جلسه‌ای در نظر گرفته شود اما در جرایم قضائی هم اگر اولین جرم فرد باشد به او تخفیف می‌دهند. برهانی هم بازیكن بداخلاقی نبوده و نیست. حداقل به جای سه جلسه بهتر بود، او را دو جلسه محروم می‌كردند.

وی با اشاره به اینكه ساموئل مصدوم است و وضعیت وی تا فردا مشخص می‌شود، یادآور شد: خدا را شكر بازیكنان تیم از لحاظ تاكتیكی به جایی رسیده‌اند كه در مباحث تئوری و چه در مباحث عملی بسیار باهوش هستند. آنهایی كه بعد از بازی با الهلال در تركیب تیم قرار گرفتند، همانند بازی با پیكان كه تیم تغییرات زیادی داشت به پیروزی تیم کمک کردند و اجازه نداند تیم با از دست دادن امتیاز این بازی به رده پایین تر سقوط كند.

مربی تیم فوتبال استقلال وظیفه كادر فنی این تیم در شرایط فعلی را ریكاوری روحی و روانی و جسمانی بازیكنان دانست و تاکید كرد: درست است سپاهان در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا شكست خورده اما با سازمان حرفه‌ای كه در این باشگاه وجود دارد، كادرفنی و بازیكنان خود را بازی این بازی آماده كرده‌اند. اینكه بگوییم یك تیم به خاطر شكست‌های گذشته در این بازی هم مغلوب می‌شود شرط لازم اما كافی نیست. به نظر من اتفاقاً آنها به علت اینكه لیگ قهرمانان را از دست دادند، تمام تمركز خود را برای این بازی می‌گذارند.

وی بار دیگر به این مساله اشاره كرد كه منتظر پاسخ كادر پزشكی تیم در مورد وضعیت مصدومان برای حضور در بازی با سپاهان است و اظهار داشت: شرایط بازیكنان مصدوم استقلال امشب یا فردا صبح مشخص می شود. قطعاً یك بازیكن كمتر در استراتژی تیم تغییراتی را ایجاد می كد. ما میزبان این دیدار هستیم و دیدار در جام حذفی را برابر این تیم از دست دادیم، به همین دلیل بازیکنان حرفه‌ای تیم باید با تمام قوا برابر حریف به میدان بروند.

صالح با تاکید بر اینکه استقلال در لیگ و آسیا صدرنشین است و باید این جایگاه‌ها را حفظ کند، صحبت‌‎هایش را اینگونه ادامه داد: بازیكنان از لحاظ انگیزشی باید خودشان را برای این دیدار آماده كند زیرا به نظر من بازی بزرگ در روزها بزرگ برای بازیكنان بزرگ است زمان بازی خودم هم این گونه بوده است گاهی تیم ما مربیان بزرگی داشت اما تاثیر خودمان در بازی بیشتر بود. ما شب قبل از دیدار با استقلال و یا پرسپولیس و یا دیدارهای تیم ملی خودمان به بازی فكر کرده و از لحاظ روحی و روانی خود را برای مسابقه آماده می‌كردیم.

وی ادامه داد: بازیكنان استقلال هم می‌دانند كه بازی فردا را نباید به راحتی از دست بدهند، آنها از لحاظ روحی و روانی و شرایط تاكتیكی باید خود را برای این بازی آماده كنند.

مربی تیم فوتبال استقلال در مورد وضعیت محرومیت هاشم بیگ‌زاده اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها اعلام کردند این بازیکن 3 اخطاره است اما ما باز هم استعلام می‌گیریم تا مشخص شود این بازیکن می‌تواند بازی کند یا نه.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید استقلال بدون تماشاگر آرامش بیشتری داشته و در مسابقات برنده می‌شود، یادآور شد: اصلا چنین صحبتی را بیان نکنید. اگر هواداران به خاطر علایق شخصی به ورزشگاه می‌آیند، بحثی جداگانه است اما اگر به فکر قهرمانی تیم هستند، باید از تیم حمایت کنند نه از شخص خاصی. ما در عربستان بازی را بردیم اما تماشاگران عربستانی چنین حرکاتی را انجام ندادند، حتی به ما هم توهین نکردند.

صالح افزود: یادم است به همراه ذوب‌آهن دیداری را با پوهانگ انجام دادیم که بازی رفت را 2 بر یک بردیم اما بازی برگشت با تساوی تمام شد تا ما صعود کنیم. بعد از پایان بازی 25 هزار تماشاگر کره‌ای تیم خود را تشویق کردند و حتی در انتهای بازی از نفرات تیم ما امضا می‌گرفتند. مربی آنها 30 دقیقه بعد از بازی زیر بارش باران در زمین راه می‌رفت و فکر می‌کرد چرا تیمش در زمین نتیجه نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تماشاگران ما باید صبورتر باشند زیرا ما در لیگ قهرمانان آسیا همچنان صدرنشین هستیم. در بازی با گهر وقتی وارد زمین شده و یا زمانیکه گل می‌زدیم کمبود تماشاگران را کاملا حس کردیم.

صالح در پایان گفت: البته امیدوارم مقابل سپاهان هواداران در ورزشگاه حضور یافته و تیم خود را تا پایان مسابقه تشویق کنند. آنها یادشان باشد دیدار مقابل سپاهان آخرین بازی لیگ امسال نخواهد بود زیرا هر دو تیم دو بازی دیگر پیش رو دارند، دیدارهایی که اتفاقات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 2032302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha