۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۳۸

باهنر مطرح کرد:

انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی است/ نگران تعدد کاندیداهای اصولگرا هستیم

انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی است/ نگران تعدد کاندیداهای اصولگرا هستیم

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ سیاسی سه قطبی است، گفت: البته تعداد کاندیداهای اصولگریان زیاد است و ما نگران این موضوع هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر عصر یکشنبه در جمع مردم خرم آباد با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه تلاش و سیاست دشمن این بود که اسلام در بین مردم وجود نداشته باشد، اظهار داشت: امام(ره) در مقابل دو بلوک شرق و غرب و همچنین دو مکتب لیبرالیسم و کمونیسم ایستاد چرا که هدف آنها از بین بردن دین اسلام بود.

وی با بیان اینکه امام(ره) آمد و تحولی بزرگ در جهان ایجاد کرد، افزود: امروز نیز بعد از گذشت 30 سال پس لرزه های بیداری اسلامی دامن همه مستکبرین و ظالمانی که بر کشورهای اسلامی حکومت می کردند را گرفته است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی ادامه دارد، عنوان کرد: به طور حتم راه دین اسلام و دین باوری در دنیا ادامه خواهد داشت.

مقام معظم رهبری به مردم و اراده آنها اعتماد دارد

باهنر با تاکید بر اینکه امروز مقام معظم رهبری زیر سایه پرچم اسلام دغدغه و نگرانی به جز عزت مسلمانان و شیعیان ندارند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در مقابل زورگویان و مستکبرین ایستاده و حقوق مظلومان را احیا کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مردم و اراده آنها اعتماد دارد افزود: در سالجاری از مردم حماسه سیاسی و اقتصادی را طلب کرده و به طور حتم این امر تنها با یک فعالیت و اقدام میسر نمی شود بلکه باید فراتر از این گام برداریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حماسه سیاسی و اقتصادی تحول عظیم، عمیق و یک جهش بزرگ می خواهد.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در سالجاری دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز را پیش رو داریم.

وی ادامه داد: این دو انتخابات بسیار موثر و دارای حساسیت بالایی هستند.

هر انتخاباتی پیش و پس لرزه هایی دارد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هر انتخاباتی پیش و پس لرزه هایی دارد ادامه داد: تا سال گذشته به طور متوسط هر سال یک انتخابات داشتیم و مردم با همه وجود در این انتخابات ها شرکت کرده و کار خود را انجام داده اند.

باهنر با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، افزود: به دلیل اینکه هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شود ما احساس کردیم که برگزاری یک انتخابات در هر سال یک مقداری بهره وری را در کشور پایین می آورد و مشورتهایی که انجام دادیم به این جمع بندی رسیدیم که هر دو سال یک بار و هر بار نیز دو انتخابات داشته باشیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا تصمیم گرفته شد که انتخاباتهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به همراه هم برگزار کنیم گفت: همچنین انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز به همراه هم برگزار می شود.

25 سال است که در مجلس حضور دارم

باهنر با بیان اینکه من نیز امسال 25 امین سالی است که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم ادامه داد: تقریبا من در همه دولتهای مقام معظم رهبری، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد در مجلس حضور داشته ام.

وی ادامه داد: بنابرین من با 200 تا 300 وزیر همگام و همراه بوده ام و زیر و بم ها را می شناسم و کمتر آدم "پوست کلفتی" پیدا می شود که هشت دوره در مجلس حضور داشته باشد به جز یکی از همکاران ما ( مهندس عبدالهی) که هفت دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشته است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بنابراین در این زمان طولانی، همه عمر من بعد از پیروزی انقلاب اکثر قریب به اتفاق در مجلس صرف شده است.

باهنر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولتهای متفاوتی بر سر کار آمده اند و این دولتها نقاط ضعف و مثبتی داشته اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری توصیه کرده بودند که رئیس جمهور آینده باید کسی باشد که نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته و نقاط قوت و برجستگی های دولت فعلی را داشته باشد که به طور حتم اصلاح مستمر و رشد جامعه در این امر است.

طی چند سال گذشته پایه های اقتصادی در کشور بنا گذاشته شد

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر تحقق حماسه اقتصادی بیان داشت: در این زمینه با کسی تعارف نداریم و در این راستا طی چند سال گذشته پایه های اقتصادی در کشور بنا گذاشته و کار عمرانی و تحولاتی در کشور ایجاد شده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اگر بر فرض 180 کشور در دنیا وجود داشته باشد ما در اول انقلاب جز کشورهای 100 یا 90 بودیم عنوان کرد: این در حالیست که امروز در بسیاری از رشته ها 40 تا 50 کشور را پشت سر گذاشته ایم و رتبه ما رشد پیدا کرده است.

باهنر با بیان اینکه یکی از ضعف هایی که در کشور وجود دارد این است که هر دولتی که روی کار می آید می گوید که دولتهای قبلی هیچ کاری نکرده اند ادامه داد: اگر اینگونه بود پس این همه  رشد، پیشرفت، پیروزی، اصلاح توسط چه کسی اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های بهداشت کشورها میزان مرگ و میر نوزادان زیر یک سال است که هر چه تعداد بیشتر باشد نشان می دهد که سطح بهداشت آن کشور پایین است عنوان کرد: ما در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران از هر هزار تولد قبل از یک سال 72 نوزاد فوت می کرد و این در حالیست که امروز این عدد به 17 فوتی رسیده است.

نائب رئیس مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه امروز کشور ایران در زمینه بهداشت در بین کشورهای آسیایی رتبه سه است، گفت: این در حالیست که در جنگ تحمیلی بیش از هزار میلیارد دلار خسارت دیدیم که همه آنها بازسازی شد.

ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم و اینها بهانه است

باهنر با بیان اینکه امروز تحت فشار تحریم های خارجی هستیم عنوان کرد: این تحریم ها بعضی جاها طبیعی است بالاخره ما با آمریکا و انگلیس اختلاف اساسی داریم ولی بحث اصلی مسائل هسته ای و حقوق بشر نیست بلکه اینها بهانه است وگرنه خیلی از اینها می دانند که ما در فناوری هسته ای جلو می رویم چرا که علم و توان و اختیارش را داریم.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو 1+5 می دانند که ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم و اینها بهانه است بیان داشت: ما با این کشورها اختلاف اساسی داریم چرا که هر جا در دنیا ظلمی صورت گیرد، مسلمانان قتل عام شوند و زورگویی باشد ما حساس هستیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: از طرف دیگر ما رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم چرا که غاصب، خون ریز، تجاوز گر و ظالم است.

باهنر با بیان اینکه این کشورها فشارهایی به ایران می آورند تا ما را تسلیم کنند عنوان کرد: آنها به دنبال تحریم های فلج کننده هستند اما بسیاری از این تحریم ها را تبدیل به فرصت کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما خیلی بزرگ است و امکانات دارد عنوان کرد: اگر یک مقدار تدبیر، همدلی و مهرورزی در کشور وجود داشته باشد، و از" زیرآب زدنها"، "بگم و نگم"، "بیام و نیام" و ... دست برداریم، پیشرفتهای فراوانی خواهیم داشت.

وضعیت گرانی برای بسیاری از خانواده ها قابل تحمل نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور بیان داشت: امروز وضعیت گرانی در کشور برای بسیاری از خانواده ها قابل تحمل نیست.

باهنر با بیان اینکه کمکهای زیادی شده، گام های خوبی برداشته شده و یارانه های نقدی خوبی به مردم داده شد گفت: اما قرار نیست که 40 هزار تومان به مردم بدهند اما 40 هزار تومان دیگر از جیب دیگر آنها بردارند.

وی بیان داشت: این امر موجب می شود که بعضی ها می گویند که ما عطای یارانه را به لقایش بخشیدیم، یارانه به ما ندهید ولی بازار را به قبل از دادن یارانه ها برگردانید.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه امروز هیچ خانواده ای نیست که چند جوان آماده به کار و بیکار نداشته باشد عنوان کرد: این در حالیست که امروز حتی برخی از سرپرستان خانواده ها با چند فرزند از کار بیکار می شود.

انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ سیاسی سه قطبی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند انتخابات ریاست جمهوری آینده بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ سیاسی سه قطبی است.

باهنر اصلاح طلبان را یکی از این قطبهای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: متاسفانه یک عده اصرار دارند که تمام اصلاح طلبان را با چوب فتنه برانند که من این را قبول ندارم.

وی  بیان داشت: متاسفانه فتنه ای در سال 88 رخ داد و عده ای سردمدار آن بودند که هم به خودشان و هم به مملکت ظلم کردند اما معنا و مفهومش این نیست که آن 13 میلیون که رای دادند همه آنها فتنه گر هستند، خیلی از این افراد متدین و انقلابی هستند.

دعوت از اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در انتخابات پیش رو همه جریانهای سیاسی بیایند، اصلاح طلبان نیز بیایند گفت: اشکال ندارد و دعوتشان هم می کنیم، حالا با یک چهره کمرنگ یا پررنگ بیایند.

باهنر قطب دیگر انتخابات را کاندیدای دولت دانست و گفت: رئیس جمهور نیز بالاخره دنبال یک کاندیدای خاص است؛ بعضی از اینها انکار می کنند که ما نیستیم، بالاخره "دم خروس" آنقدر پیدا است که نمی شود آن را پنهان کرد.

وی اصولگرایان را یکی دیگر از قطبهای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و افزود: البته تعداد کاندیداهای اصولگریان زیاد است و ما نگران این موضوع هستیم.

کد خبر 2032430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha