۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۰۸

مشروح نشست خبری باهنر/

شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن را دارم/ برنامه ای برای حمایت از هاشمی نداریم

شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن را دارم/ برنامه ای برای حمایت از هاشمی نداریم

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن در من وجود دارد، تصریح کرد: جزء نیروهای استثنایی هستم که در اکثر رشته های تخصصی حضور داشته ام.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر شامگاه یکشنبه در نشست خبری با رسانه های لرستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه حضور محمدرضا باهنر در انتخابات جدی است یا نه؟ گفت: صحبتهایی در رابطه با اینکه حضور من در انتخابات ریاست جمهوری تنها برای "بازارگرمی" است مطرح شده اما باید بگویم که من به صورت جدی وارد انتخابات شده ام.

وی افزود: "بازار گرمی" خوب و ممدوح است اما من به طور جدی وارد انتخابات شده ام.

باید مشکل پراکندگی آراء اصولگرایان حل شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به ائتلاف کاندیداهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری گفت: پراکندگی آرای اصولگرایان ممکن است مشکل ایجاد کند و توقع ما این است که اصولگرایان بیایند و در یک چارچوب با هم بحث کنند و کاندیدای خود را اعلام کنند.

باهنر با اشاره به اینکه ما نیز ائتلاف پنج نفره ای را تشکیل داده ایم و رسما هم اعلام کرده ایم که تا قبل از شروع ثبت نام انتخابات به نظر واحد می رسیم، تصریح کرد: باید مشکل پراکندگی آراء اصولگرایان حل شود.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید مدیریت واحدی را بپذیرند و با هم به یک ساز و کار مشخص برسند، اظهار داشت: ما اعلام رسانه ای هم کرده ایم که حتی حاضریم خدمت آقایان برسیم تا به یک جمع بندی مشخص و مدیریت واحد دست پیدا کنیم.

حضور هاشمی به مصلحت نیست/ برنامه ای برای حمایت از ایشان نداریم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با احتمال حضور آقای هاشمی رفسنجانی گفت: تا آنجایی که خبر دارم و خودشان و نزدیکان ایشان گفته اند آقای رفسنجانی در انتخابات شرکت نمی کنند.

باهنر با اشاره به اینکه اگر قرار باشد که ایشان در انتخابات شرکت کنند تصمیم با خودشان است، یادآور شد: من توصیه می کنم به مصلحت نیست که ایشان مستقیما در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر هم هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات آمد هم خوش آمد، افزود: در رابطه با اینکه از ایشان حمایت کنیم و یا عقب نشینی کنیم چنین برنامه ای نداریم.

در انتخابات سال 88 به محسن رضایی رای دادم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه من در انتخابات از دولت حمایت نکردم اظهار داشت: علی رغم دوستی زیادی که با آقای احمدی نژاد داشتم اما در سال 84 رئیس ستاد انتخاباتی لاریجانی بودم و در ابتدا از احمدی نژاد حمایت نکردم اما زمانی که به دور دوم کشیده شد از ایشان حمایت کردم.

باهنر با بیان اینکه در انتخابات سال 88 نیز به محسن رضایی رای دادم، ادامه داد: البته می دانستم که رضایی رای نمی آورد ولی برای اینکه رای من حرام نشود این کار را کردم.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات سال 88 من موظف بودم که شرکت کنم، یادآور شد: چون رقبای اصلی انتخابات را اصلح نمی دانستم و همچنین نتوانستم خود را قانع کنم که به احمدی نژاد رای بدهم و با موسوی نیز پیش از فتنه و در سالهای 64 اختلاف نظر داشتم بنابراین به محسن رضایی رای دادم.

نقاط ضعف و قوت دولت احمدی نژاد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت فعلی یکسری نقاط ضعف و قوت دارد و من سعی می کنم عادلانه آنها را مطرح کنم، گفت: متاسفانه خرد جمعی بر دولت حاکم نبوده است و معتقدم که کشور را باید با خردجمعی و نه خرد فردی اداره کرد.

باهنر با اشاره به اینکه مشکلات کشور در سطح خانوار گرانی و بیکاری، در سطح میانی مشکلات تولید در بنگاه ها و در سطح اجرایی کارآمدی است، گفت: در دولت آینده باید کارآمدی نظام اجرایی را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه در دولت آینده باید ساختارها کار اجرایی را جلو ببرند نه اینکه افراد کارها را پیش ببرند، افزود: تغییرات وسیع و متعدد وزرا یکی از نقاط ضعف دولت نهم و دهم است به گونه ای که تعداد تغییرات در این دو دولت بیشتر از همه تغییرات وزرا در بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرکاری، صراحت در لهجه، شجاعت در طرح مسائل اول انقلاب و ولع خدمت به مردم از نقاط مثبت دولت آقای احمدی نژاد می دانم، عنوان کرد: نداشتن سیاست راهبردی، اطاعت نکردن از سیاستهای راهبردی مصوب، ارزش قائل نبودن برای دستگاه های حکومتی و اجرایی، استفاده از ادبیات غیرفاخر در محاورات و ... از نقاط ضعف احمدی نژاد بوده است.

یکی از عوامل اصلی گرانی افزایش بی رویه نقدینگی است

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله گرانی و تورم اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی گرانی افزایش بی رویه نقدینگی در کشور است.

وی با بیان اینکه در سال 84 دولت در حالی کشور را تحویل گرفت که نقدینگی زیر یک میلیارد تومان بود، یادآور شد: امروز دولت در حالی کشور را تحویل می دهد که نقدینگی آن 500 هزار میلیارد تومان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه البته زمانیکه اقتصاد یک کشور بزرگ می شود نقدینگی آن هم به نسبت زیاد می شود تصریح کرد: اقتصاد در کشور ما به طور متوسط سالانه چهار درصد رشد داشته در حالیکه نقدینگی در کشور سالانه 20 درصد رشد داشته است.

باهنر گفت: افزایش نقدینگی آن هم به صورت کانال کشی نشده به بازار سفته بازی و دلالها راه پیدا کرد و باعث ایجاد گرانی و تورم شد.

وی با بیان اینکه در دولت آینده باید رشد نقدینگی به شدت کنترل شود، تصریح کرد: سیاستهای پولی کشور نباید در خدمت سیاستهای مالی باشد و این در حالی است که در دولتهای نهم و دهم سیاستهای پولی به جای اینکه در خدمت سیاست اقتصادی کشور باشد در خدمت سیاستهای مالی بود.

کار دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها خوب و قابل تقدیر بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله هدفمندی یارانه ها گفت: اصل هدفمندی یارانه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود که دولت نهم و دهم همت کرد و بار این مسئولیت را به عهده گرفت.

باهنر با بیان اینکه کار دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها خوب و قابل تقدیر بود و از همان مرحله اول هم سود زیادی برده ایم، یادآور شد: البته دولت در اجرای این قانون نقاط ضعف هم داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرا نشدن دقیق قانون هدفمندی یارانه ها یکی از اشکالاتی است که به دولت وارد است، افزود: همین امر باعث شد برخی بخشها مثل تولید به شدت آسیب ببینند و همچنین سیستم گردش پولی در هدفمندی یارانه ها به گونه ای بود که به افزایش تورم کمک کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دولت آینده هدفمندی یارانه ها ادامه می یابد، تصریح کرد: البته شرط اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها آسیب شناسی مرحله اول آن است.

شعار انتخاباتی ندارم چون اهل شعار نیستم

باهنر با اشاره به اینکه اخیرا رئیس جمهور در یک سخنرانی در سمنان از برنامه دولت برای دادن 250 هزار تومان یارانه به مردم سخن گفته است، اظهار داشت: اگر قرار باشد ما 250 هزار تومان یارانه به هر ایرانی بدهیم معنایش این است که باید 400 هزار تومان از جیب هر ایرانی بر می داشتیم و 250 هزار تومان از آن را برمی گرداندیم و 150 هزار تومان باقیمانده را صرف اجرای کار می کردیم.

وی تصریح کرد: اصلا می توانیم یک میلیون تومان یارانه به مردم پرداخت کنیم اما باید یک میلیون و 500 هزار تومان از جیب مردم برداریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای من این است به جای اینکه 10 هزار تومان به یارانه ها اضافه کنیم می توان با یک برنامه قوی و منسجم درمان را در کشور رایگان کرد، گفت: همین الان اگر یک رفراندوم گذاشته شود همه مردم آماده هستند به جای اضافه شدن 10 هزار تومان به یارانه ها درمان رایگان شود.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه من شعار انتخاباتی ندارم، بیان داشت: من شعار انتخاباتی ندارم چون اهل شعار نیستم و رئیس جمهوری هم که شعار نمی دهد از همه جدی تر است.

شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن در من وجود دارد

وی همچنین با تاکید بر اینکه یک رئیس جمهور باید در سطح مدیریت کلان قدرت ادراک و تنظیم مسائل اجرایی را داشته باشد، افزود: من جزء نیروهای استثنایی هستم که در اکثر رشته های تخصصی مثل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی حضور داشته و عمق سیاستهای کشور را نظارت، تصویب و اجرا کرده ام.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فکر می کنم این تجربیات برای کسی که رئیس جمهور شود کافی باشد، یادآور شد: آقای احمدی نژاد پیش از اینکه رئیس جمهور شود استاندار و شهردار بود و آقای خاتمی نیز وزیر ارشاد بود.

باهنر با بیان اینکه شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن در من وجود دارد، تصریح کرد: قدرت ادراک و حرکت کردن با سیاستهای راهبردی را دارم.

خودروسازان لوس بار آمده اند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیمت خودرو در کشور بیان داشت: به نظر من خودروسازان به دلیل اینکه رقیب جدی نداشته اند لوس بار آمده اند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آخرین صحبتها در رابطه با قیمت خودرو مقرر شد که تا پایان فروردین ماه تکلیف قیمت خودروهای داخلی تعیین و تجدید نظر اساسی در رابطه با آن صورت گیرد.

کد خبر 2032431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha