۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۲۲

کافی خبر داد:

آغاز ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در خراسان جنوبی/ ثبت نام داوطلبین در دفاتر پیشخوان

آغاز ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در خراسان جنوبی/ ثبت نام داوطلبین در دفاتر پیشخوان

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی از آغاز نام نویسی داوطلبان شوراهای شهر و روستا در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

غلامرضا کافی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه نام نویسی از داوطلبین از امروز تا پایان روز یکم اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: داوطلبین برای جلوگیری از ازدحام در فرمانداری ها و بخشداری ها می توانند برای ثبت نام به دفاتر ict  روستایی و یادفاتر پیشخوان دولت در شهرها مراجعه کنند.

 وی عنوان کرد: داوطلبانی که در دفاتر پیشخوان دولت و ict روستایی ثبت نام کنند باید کد رهگیری خود را دریافت و تحویل بخشداری ها و فرمانداری ها دهند.

 وی با اشاره به اینکه اگر تعداد داوطلبین در یک حوزه انتخابیه به حد نصاب نرسد انتخابات در آن حوزه برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: واجدین  شرایط  و افراد توانمند برای خدمت به منطقه  به میدان بیایند زیرا در صورت عدم برگزاری انتخابات در یک حوزه ضرر و زیان آن به خود مردم منطقه وارد می شود.

 وی بیان داشت: در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 28 شهر استان در مجموع 152 نفر عضو اصلی و 62 نفر علی البدل انتخاب می شوند.

گفت: از مجموع 908 روستای استان نیز دو هزار و 778 نفر عضو اصلی و هزار و 843 نفر اعضا علی البدل انتخاب خواهند شد.

جانشین ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: در هفت تیره عشایری استان نیز 21 نفر اعضا اصلی و 14 نفر عضو علی البدل انتخاب می شوند.

کافی بیان کرد: در روستاهای تا 200 نفر جمعیت سطح تحصیلات برای داوطلبین خواندن و نوشتن و روستاهای بالای 200 خانوار نیز دیپلم است.

وی اظهارکرد: همچنین سطح تحصیلات کاندیداهای انتخابات شوراها در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت فوق دیپلم و بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز لیسانس و یا معادل آن باید باشد.

کد خبر 2032511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha