۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

لقمانی:

ساخت یک هزار واحد منازل تخریب شده استان بوشهر به فارس سپرده شد

ساخت یک هزار واحد منازل تخریب شده استان بوشهر به فارس سپرده شد

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: ساخت یک هزار واحد از منازل تخریب شده استان بوشهر به بنیاد مسکن فارس سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نقی لقمانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسب فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بازسازی بخشی از مناطق زلزله زده استان بوشهر به بنیاد مسکن استان فارس سپرده شده افزود: فارس در بحث مواقع بحران به عنوان استان معین بوشهر معرفی شده و در این راستا بازسازی بخشی از منازل تخریب شده این استان به فارس سپرده شده است.

وی تصریح کرد: بازسازی حدود 50 درصد از منازل تخریب شده این استان به بنیاد مسکن فارس سپرده شده که به طور مشارکتی با صاحبان منازل و دریافت تسهیلات اقدام به ساخت آنها انجام شود.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه تسهیلات با سود پایین ارایه می شود افزود: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی این منازل 15 میلیون تومان با سود چهار درصد است.

لقمانی در خصوص مدت زمان تحویل این منازل یادآور شد: زمان مشخصی را نمی توان برای ساخت این منازل عنوان کرد زیرا این کار به طور مشارکتی ما و مردم است اما مصالح اولیه از جانب ما خریداری و امروز اولین محموله میله گرد به استان بوشهر ارسال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال گذشته افزود: سال گذشته در بخش مسکن روستایی 13 هزار و 490 واحد به اتمام رسید و رقمی حدود 143 میلیارد تومان تسهیلات نیز در این خصوص پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: در بخش مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز در سال گذشته هفت هزار و 141 واحد به بهره برداری رسید و بالغ بر 142 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و در کل رقمی حدود 310 میلیارد تومان هزینه مسکن مهر در شهر های زیر 25 هزار نفر استان شد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن طرح های هادی در استان از دیگر فعالیت های این بنیاد است که در سال گذشته 209 روستا کار نیمه تمام و در 27 روستا فعالیت ها به اتمام رسید.

لقمانی افزود: اعتبارات این بخش بیش از 18 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با تمامی تلاش های انجام شده تنها نیمی از این رقم اختصاص پیدا کرد.

تامین اعتبار 30 هزار مسکن روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری تامین اعتبار 30 هزار مسکن روستایی انجام شد، گفت: با هماهنگی های انجام شده از مانده تسهیلات سال گذشته اعتبار ساخت 30 هزار مسکن روستایی ابلاغ شد که باید تا تیر ماه سال جاری جذب شود.

کد خبر 2033020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha