۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۲۲:۰۳

"تاگس اشپیگل" گزارش داد:

اختلاف جمهوریخواهان و دموکراتها درباره چگونگی برخورد با کره شمالی

اختلاف جمهوریخواهان و دموکراتها درباره چگونگی برخورد با کره شمالی

یک روزنامه آلمانی در مطلبی از اختلافات بین جمهوریخواهان و دموکراتها درباره چگونگی برخورد با اقدامات کره شمالی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "تاگس اشپیگل" در گزارشی نوشت: بر اساس یافته های سازمانهای امنیتی آمریکا، کره شمالی احتمالا از این قابلیت که راکت هایی را با کلاهکهای هسته ای مجهز کند برخوردار است. این مسئله که آمریکا چگونه باید در برابر تهدیدهای کره شمالی واکنش نشان دهد به یک موضوع مورد اختلاف بین دموکرتها و جمهوریخواهان تبدیل شده است.

این خبری است که بحث ها در آمریکا درباره چگونگی برخوردار با پیونگ یانگ را بار دیگر دامن زده است. بر اساس ارزیابی سازمانهای امنیتی آمریکایی به احتمال زیاد کره شمالی از این قابلیت برخوردار است که کلاهک های هسته ای را با راکت هایی شلیک کند که این موشکها قابلیت دستیابی به بخشهایی از آمریکا را دارند. این مسئله که آمریکا چگونه باید در برابر این گونه تهدیدها واکنش نشان دهد این روزها به مسئله مورد اختلاف روزافزون بین دموکراتها و جمهوریخواهان تبدیل شده است.

محافظه کاران آمریکایی خواهان یک برخورد سختگیرانه تر با کره شمالی هستند و این انتقاد را به باراک اوباما وارد می کنند که وی به اندازه کافی از آمریکا حمایت نمی کند. اوباما نیز همچنان بر استراتژی خود مبنی بر اینکه در تنشهای لفظی با کره شمالی مشارکت نمی کند باقی است، اما همزمان به کره شمالی هشدار می دهد که آمریکا به اقدامات جنگی پیونگ یانگ پاسخ داده و هم از خودش هم از متحدان خود کره جنوبی و ژاپن دفاع خواهد کرد.

اوباما در دیداراخیری که با دبیر کل سازمان ملل در کاخ سفید داشت گفت: وی می خواهد اختلافات با کره شمالی را از راه دیپلماتیک حل کند. هیچ کس یک جنگ در شبه جزیره کره را نمی خواهد و اکنون زمان آن رسیده که سطح تنشها را کاهش دهیم. وی در عین حال تاکید کرد که همه اقدامات ضروری برای حمایت از آمریکا و متحدانش را انجام خواهد داد.

بان کی مون نیز بعد از دیدار با اوباما اظهار داشت که وی بسیار درباره تنشها در شبه جزیره کره نگران است. وی همچنین در فرستنده "سی ان ان" درخواست کرده است که کره شمالی به این گونه تحریکات پایان دهد.
درباره این مسئله که آیا کره شمالی آمریکا را با راکت های اتمی خود می تواند مورد هدف قرار دهد اخیرا در کمیسیون دفاعی در کنگره آمریکا سخنانی زده شده بود.

در بخش پایانی این مطلب به اختلاف نظر جمهوریخواهان و دموکراتها درباره چگونگی واکنش در برابر تهدیدهای کره شمالی اشاره شده و آمده است: "لامبورن" ، از نمایندگان جمهوریخواه آمریکایی در این باره که اوباما بودجه پنتاگون را بسیار کاهش داده و به اندازه کافی بودجه برای سپر موشکی مطمئن تصویب نکرده است ابراز نگرانی کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز به کره شمالی درباره تحرکات جدید هشدار داده است. وی نگران یک آزمایش موشکی جدید در روزهای آینده از طرف کره شمالی است. 

کد خبر 2033084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha