۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۳

اخبار امنیتی عراق/

11 کشته و زخمی انفجار در شهرک صدر بغداد/ ادامه فعالیتهای تروریستهای القاعده

11 کشته و زخمی انفجار در شهرک صدر بغداد/ ادامه فعالیتهای تروریستهای القاعده

در حالی که یکی از سیاستمداران عراقی از ضعف بخش اطلاعات دستگاه امنیتی در برخورد با القاعده انتقاد کرد، انفجارهای بعد از ظهر امروز شماری دیگری قربانی گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، شروان الوائلی رئیس فراکسیون وفاداری ملی عراق با اشاره به انفجارهای امروز در بغداد و ذی قار آن را تلاشی از سوی تروریستها برای ممانعت از مشارکت ملت عراق در انتخابات محلی دانست و خواستار هوشیاری بیشتر دستگاههای امنیتی درباره تحرکات القاعده شد.

وی افزود: القاعده به آسانی به فعالیتهای خود با وجود تدابیر امنیتی شدید ادامه می دهد و این نشان دهنده ضعف اطلاعاتی دستگاههای امنیتی است و فرماندهان نالایق امنیتی باید برکنار شوند.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق از انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در منطقه الحبیبه در شهرک صدر در شرق بغداد که به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر انجامید، خبر دادند.

منابع امنیتی در تکریت اعلام کردند: نیروهای امنیتی یک بمب کارگذاشته شده در نزدیکی یک روستا در غرب تکریت را خنثی کردند.

منابع امنیتی در استان نینوی از حمله افراد مسلح به یک مرکز ایست بازرسی در منطقه المحاربین در شرق موصل خبر دادند.

کشته شدن یک نظامی عراقی در حمله افراد مسلح به یک مرکز ایست بازرسی در تلعفر در غرب موصل، انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در النجده در جنوب کرکوک و کشته و زخمی شدن دهها نفر بر اثر آن از دیگر خبرهای مربوط به  عراق است.

منابع امنیتی عراق همچنین از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 6 نفر از اعضای پیشمرگه کردستان عراق در منطقه الصناعی در جنوب کرکوک خبر دادند.

کد خبر 2033231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha