۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸

افیونی:

اصفهان از برترین استان های تولیدات دامی

اصفهان از برترین استان های تولیدات دامی

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان با اشاره به ظرفیت های بالای تولیدی اصفهان در تولیدات دامی گفت: اصفهان با تولید بیش از 6 درصد از شیر کشور و بیش از 80 هزار تن تخم مرغ رتبه چهارم کشور را دارد.

امیرحسین افیونی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تولیدات دامی استان اصفهان در سال 91 اشاره و اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 370 هزار تن محصولات دامي به ارزش بیش از32 هزار  میلیارد ریال سال گذشته در استان اصفهان تولید شده است.

وی با اشاره به فعالیت دوهزار واحد مرغداري و چهار هزار واحد گاوداري در استان اصفهان، افزود: سال گذشته بیش از 80 هزار  تن تخم مرغ ، بیش از  153هزار تن گوشت مرغ ، بیش ازیک میلیون تن شیرخام ، و59  هزارتن گوشت قرمز توسط مراکز تولیدات دامی این استان تولید و وارد بازار مصرف شده است.

اصفهان از برترین استان های کشور در تولیدات دامی

افیونی با بیان اینکه با وجود ظرفیتهای تولیدی موجود در استان اصفهان در تولیدات  دامی از سهم بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از 6 درصد از شیر کشور،  و با تولید بیش از 80 هزار تن تخم مرغ رتبه چهارم کشور را دارد.

وی در خصوص تولید گوشت سفید نیز گفت: اصفهان نخستین تولیدکننده گوشت سفید کشور است.

افزایش تولیدات دامی در سال جاری

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان ادامه داد:برای افزایش تولیدات دامی سطح استان اصفهان اجرای طرح های علمی و توسعه مراکز تولید انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولیدات دامی تعداد واحدهای تولیدی افزایش، مراکز غیرفعال به فعال تبدیل و اصلاح نژاد در بین دام های دامداری های صنعتی صورت می گیرد.

 

کد خبر 2033631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha