۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

عزیز محمدی:

می‌توانیم سال آینده 4 سهیمه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم

می‌توانیم سال آینده 4 سهیمه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم

رئیس اتحادیه فوتبال در نشست مدیران عامل لیگ برتری با مسئولان فدراسیون درباره آئین نامه حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها و گرفتن مجوزهای لازم و همچنین استانداردها در این باره به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، عزیز محمدی در نشست یاد شده خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش در این زمینه آغاز شده و اگر ما می‌توانستیم مجوز درجه A  دو ورزشگاه دیگر را بگیریم، می‌توانستیم چهار سهیمه را مانند کشورهای کره و عربستان داشته باشیم. در هر صورت ما دوسال پیش در بین 10 کشور هشتم شدیم و امسال و سال گذشته توانستیم پنجم شویم.

وی درباره مهمترین فاکتورهای حرفه‌ای شدن و صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: داشتن ورزشگاه درجه A و زیر ساخت‌های مرتبط با آن، باشگاهداری طراز مالی به صورتی که هزینه ها و درآمد ها کاملا شفاف و باشگاه دارای یک حسابرس و سیستم حسابداری به روز باشد به همراه فعالیت‌های اجتماعی که باشگاه انجام می‌دهد نظیر مسائل کمک به معلولان، زلزله زدگان، فعالیت‌های کمک به فقرا، همکاری‌هایی که نهادیی مانند پلیس، شهرداری، اتوبوسرانی و اورژانس‌ها با باشگاه‌ها دارند به همراه برنامه تجاری‌سازی که شامل ثبت شرکت‌ها است، از مهمترین آیتم‌های حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها و صدور مجوز حرفه است و در گرفتن سهمیه‌های فوتبال آینده لیگ قهرمانان فصل آینده تاثیر مستقیم دارد.

رییس اتحادیه فوتبال همچنین عنوان کرد: زمان محدود است. ما نامه‌ای را در روز بیستم فروردین ماه به باشگاه‌ها زدیم و تا 9 اردیبهشت بیشتر وقت نداریم. به هر جهت فدراسیون، سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال قرار است کمک کنند تا هرچه زودتر همه باشگاه‌ها دارای امتیازات لازم و مجوز حرفه‌‎ای شوند تا در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بتوانیم چهار سهمیه کامل را بگیریم. این پتانسیل وجود دارد که این 4 سهمیه را بگیریم و باشگاه‌ها باید در این راه همکاری و کمک کنند.
 

کد خبر 2033836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha