۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۰۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

می‌دانم پاشنه آشیل کاراته کجاست/ با بهترین تیم به مسابقات می‌رویم

می‌دانم پاشنه آشیل کاراته کجاست/ با بهترین تیم به مسابقات می‌رویم

سرمربی تیم ملی کاراته غیبت در تورنمنت‌های بین‌المللی را پاشته آشیل کاراته ایران دانست و گفت: حضور در رقابتهای بین‌المللی معتبر باید در دستور کار تیم ملی قرار گیرد تا بتوانیم با کاراته روز دنیا ارتباط نزدیک خود را حفظ کنیم.

مسعود رهنما در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نشست خود با مسئولان فدراسیون کاراته ضمن بیان مطلب فوق گفت: به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی آسیا باعث شد تا در روند برنامه‌های تیم تغییراتی ایجاد کنیم که در نهایت مقرر شد در شرایط فعلی هر 15 روز یک برنامه تمرینی 5 روزه داشته باشیم که در ابتدای هر دوره کاراته کاها مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی ادامه داد: از 21 تیرماه کار جدی خود را برای حضوری موفق در مسابقات قهرمانی آسیا خواهیم کرد و با تشریح وضعیت کاراته ایران و آسیا از مسئولان فدراسیون خواستم تا شرایط اعزام تیم به تورنمنت یا اردوهای مشترک با تیم‌های مطرح دنیا را فراهم کنند تا بتوانیم برنامه‌های آماده‌سازی را به خوبی پیش ببریم.

سرمربی تیم ملی کاراته در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: معتقدم غیبت در تورنمنت‌های بین‌المللی بخصوص کاراته "وان" می‌تواند پاشته آشیل کاراته ایران باشد. در همین مسابقات اخیر که به میزبانی روسیه برگزار شد، نماینده هنگ کنگ در یک وزن موفق به کسب مدال طلا شد. در واقع اکثر کشورهای آسیایی حضوری مستمر در رقابتهایی از این دست دارند و این نشان می‌دهد در مسابقات قهرمانی آسیا کار دشواری پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: بررسی روی نتایج تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا و جهان طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد برخی کاراته کاها در مسابقات جهانی عملکرد متفاوتی با رقابتهای آسیایی داشته‌اند و یا اینکه در چه اوزانی می‌توانیم در مسابقات آسیایی بهتر مدال بگیریم و در چه اوزانی در مسابقات جهانی موفق‌تر هستیم. مجموع این بررسی‌ها نشان می‌دهد ما باید با چه برنامه‌ای و در چه سطحی از رقابتهای معتبر بین‌المللی شرکت کنیم.

رهنما در پایان گفت: به عنوان کادر فنی تیم ملی تصمیم داریم در هر رقابتی که با پیراهن تیم ملی ایران در آن حضور پیدا می‌کنیم، نفراتی در غالب تیم جای بگیرند که در وزن خود بهترین باشند. این بدان معناست که تنها با ترکیبی از بهترین‌های ایران راهی یک دوره مسابقه می‌شویم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

 

کد خبر 2034160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha