۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶

تحولات سیاسی سوریه/

جمیل: بحران سوریه به نقطه عطف مهمی رسیده است/ نعیسه: همه می دانند نمی توان سوریه را شکست داد

جمیل: بحران سوریه به نقطه عطف مهمی رسیده است/ نعیسه: همه می دانند نمی توان سوریه را شکست داد

اذعان مخالفان سوری به ناتوانی محور ضد سوری در شکست سوریه و اظهارات معاون نخست وزیر سوریه درباره بحران این کشور در مسکو از جمله خبرهای سوریه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیه الیوم، قدری جمیل معاون نخست وزیر سوریه که در چارچوب هیئتی از مخالفان داخلی سوریه به مسکو سفر کرده است، اظهار داشت: بحران سوریه به نقطه عطف مهمی رسیده است، بنابراین مستلزم آغاز رایزنی ها و یافتن راهکارهای مناسب برای حل این بحران است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه مخالفان سوری هنگام دگرگونی جامعه جهانی و شرایط داخلی سوریه مذاکرات خود را با مقامات روس متوقف کردند گفت: دو طرف (مخالفان و مقامات روس) به توافق رسیدند که همه طرفهای مخالف در جریان گفتگوهای ملی سوریه باید نمایندگی برابر و عادلانه ای داشته باشند.

این سیاستمدار سوری ضمن بیان اینکه بحران فعلی، اراضی و ملت سوریه را مورد هدف قرار داده است، خاطر نشان کرد: جریان گفتگو در حال حاضر بسیار قدرتمند شده است و بدون شک به پیروزی خواهد رسید چرا که گفتگو تنها راه حل بحران سوریه است.

از سوی دیگر عادل نعیسه یکی از مخالفان سوری و از اعضای ریاست جبهه خلق برای آزادی و تغییر اظهار داشت: بحران سوریه به مرحله خطرناکی رسیده است، اما همه طرفها می دانند نمی توان سوریه را شکست داد.

از سوی دیگر علی حیدر وزیر امور آشتی ملی سوریه گفت: اوضاع سوریه به سبب دخالتهای خارجی و داخلی بسیار سخت شده است.

وی افزود: خواسته ملت تنها به پایان رسیدن بحران نیست، بلکه برون رفت از بحران باید از رهگذر تحقق مطالبات ملت سوریه و در موازات مقابله با دشمن خارجی باشد که سوریه را هدف قرار داده است.

وزیر امورآشتی ملی سوریه نیز با بیان اینکه طرفهای داخلی در سوریه به این مسئله پی برده اند که در این درگیریها هیچ طرف پیروزی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: کشورهای دخالت کننده در امور سیاسی سوریه نیز به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند با روش های خود، سوریه را تحت تصرف خود درآورند و سناریوی خود را بر آن تحمیل کنند.

از سوی دیگر قدری جمیل با مضحک خواندن موضع اروپا در خصوص اعزام افراد مسلح به سوریه، افزود: کشورهای اروپایی اعتراف کرده اند که صدها نفر از اتباع خود در سوریه و در کنارمخالفان مسلح سوری علیه دولت سوریه می جنگند، این کشورها با اینکه از خطرناک بودن این افراد آگاه هستند، اما تنها زمانی آنها را بازداشت می کنند که به کشور خود بازگردند.

کد خبر 2034382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha