۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

پلیس در 7 روز؛

مخالفت پلیس با برگزاری همایش دولت در ورزشگاه آزادی

مخالفت پلیس با برگزاری همایش دولت در ورزشگاه آزادی

مخالفت پلیس با برگزاری همایش دولت در ورزشگاه آزادی، استفاده از همیار یگان ویژه در طرح کنترل دریا و افزایش پرونده های کلاهبرداری تلفنی در سال 91 مهمترین خبرهای پلیس در هفته جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته جاری در حالی شروع شد که انتقادها از برگزاری جشن یکصدهزار نفری دولت در ورزشگاه آزادی برای تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نوروزی افزایش یافته و حتی برخی مراجع این جشن را جلسه انتخاباتی دولت برای تبلیغ کاندیدای خاص معرفی کردند. در این میان رئیس پلیس کشور نیز در اظهار نظری مدعی شد که پلیس با برگزاری این جشن در ورزشگاه آزادی به این شکل مخالف است چرا که این موضوع شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن آن  را تشدید کرده و انتخابات را دچار مشکلاتی می کند.

به گفته احمدی مقدم، این جشن اعتماد عمومی را خدشه دار کرده و می تواند آغازگر مشکلات سیاسی و اجتماعی باشد. البته ما وظیفه تامین امنیت را برعهده داریم و نظم مراسم را تامین می کنیم.

حضور همیاران یگان ویژه در اطراف دریاها

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی که همزمان با امدنش اقدامات اجتماعی و فرهنگی این یگان آغاز شده و یگان ویژه  پاسداران رویکرد جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است، با اعلام اینکه لباس ماموران یگان ویژه در طرح دریا و ورزشگاهها تغییر می کند، گفت: همیاران یگان ویژه ظرفیت جدید است که از انها در طرح سالم سازی دریا در 4 استان و کنترل ورزشگاهها در استان هایی که دارای تیم در لیگ برتر هستند، استفاده می کنیم.

بازجویی از متهمان اداره آگاهی توسط دانشجویان

رئیس پلیس آگاهی کشور که خبر از راه اندازی رشته های مبارزه با سرقت و جرایم اقتصادی داده بود، در مورد افزایش سطح سواد دانشجویان پلیس آگاهی گفت: برای اینکه دانشجویان در طول تحصیل با پرونده ها آشنا شوند از سال سوم آنها از متهمان بازجویی می کنند تا بتوانند زودتر در جریان پرونده ها و نحوه کار قرار گیرند. البته بازداشتگاههی نیز در کنار دانشگاه علوم انتظامی راه اندازی می شود.

کلاهبرداری تلفنی رتبه اول کلاهبرداری های کشور

شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که کلاهبرداری تلفنی روزی به رتبه اول کلاهبرداری های کشور برسد و ارتکاب ان در سال 91 نیز افزایش پیدا کند. سرهنگ مهرداد امیدی رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در این باره می گوید: این جرم به دلیل رواج بیش از اندازه تلفن به ویژه سیم کارت های اعتباری در کشور شیوع پیدا کرد و برای نخستین بار چند زندانی مرتکب این جرم شدند. جرمی که سلطان کلاهبرداری کشور نیز مرتکب ان شده و از بیش از 900 نفر طعمه او بودند. این جرم به علت عدم آگاهی روی می دهد و شهروندان باید بدانند که تلفن وسیله مطمئنی برای معاملات نیست.

وی افزود: اولویت اصلی پلیس آگاه سازی مردم در این حوزه است چرا که کلاهبرداران بیش از یک بار از یک شیوه استفاده نمی کنند.

پیگیری پرونده بدحجابی بازیگران سینما

معاون اجتماعی نیروی انتظامی که برای نخستین بار پس از انتصابش در میان خبرنگاران حاضر شده بود، از لزوم برخورد با هنرمندان هنجار شکن سخن گفت و از پیگیری پرونده بازیگرانی خبر داد که در فستیوال های خارجی با ظاهری نامناسب حاضر می شوند ت خبر داد. البته منتظرالمهدی بیشتر هنرمندان را با اخلاق و متعهد دانست  و بیان برخورد با هنرمندانی که هنجار ستیز هستند، گفت: نمی گذاریم عده ای هنجار شکن فضای سینما را دگرگون کنند.

این مقام انتظامی در مورد انتخابات هم گفت: قرارگاه انتخاباتی فجر برای تامین امنیت انتخابات  ریاست جمهوری در پلیس تشکیل شده است. این قرارگاه اقدام به رصد فضای مجازی،سطح جامعه و شبکه های اجتماعی می کند تا از بروز هرگونه اغتشاش و نا امنی جلوگیری شود.

دیوارهای مرزی در زلزله آسیب ندید

زلزله 7.7 ریشتری روز سه شنبه سراوان بزرگترین زمین لرزه طی نیم قرن اخیر بود. زمین لرزه ای که علی رغم اینکه تنها یک کشته برجای گذاشت اما در کشور های حاشیه خلیج فارس و همسایگان شرقی ایران احساس شد. زلزله ای که در پاکستان بیش از 30 کشته گرفت. در این باره جانشین رئیس پلیس کشور از اعزام بالگرد، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از سوی نیروی انتظامی به این مناطق خبر داد و معاون اجتماعی مرزبانی از اسیب ندیدن نیروها و استحکامات مرزی سخن گفت.

کد خبر 2034736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha