۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۴۶

آخرین وضعیت اجرایی پروژه سد تنگ سرخ شيراز مورد بررسی قرار گرفت

آخرین وضعیت اجرایی پروژه سد تنگ سرخ شيراز مورد بررسی قرار گرفت

شيراز - خبرگزاري مهر: با حضور فرماندار شهرستان شیراز آخرین وضعیت اجرای پروژه سد تنگ سرخ مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به منظور تسریع در اجرای پروژه اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، فرماندار شهرستان شیراز در جلسه ای که با حضور سه تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران برخی دستگاه های اجرایی از جمله مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس، مدیر عامل سازمان آب منطقه ای فارس و شهردار شیراز به منظور بررسی مشکلات اجرایی سد تنگ سرخ برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شروع شد اما بنابر دلایلی در ابتدای راه با مشکلاتی روبرو شد و مراحل تجهیز کارگاه آن به تعویق افتاد.

فرماندار شهرستان شیراز بيان کرد: تمامی دستگاه ها باید ضمن همکاری با یکدیگر اجازه ندهند در روند اجرایی این سد مانعی ایجاد شود و هر یک با عمل به وظیفه خود در رابطه با این پروژه روند اجرایی آن را تسهیل کنند.

وی همچنین به برخی مشکلات دیگر پیش روی این پروژه اشاره کرد: چند مشکل کوتاه مدت و بلند مدت در رابطه با سد تنگ سرخ وجود داشت که با تصمیمات اتخاذ شده، توسط دستگاه های ذیربط این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد: اراضی مربوط به حوضچه سد تنگ سرخ با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز به مالکیت دولت و در اختیار سازمان آب منطقه ای استان فارس قرار می گیرد.

در این جلسه نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه تنگ سرخ برای شهر شیراز جایگاهی حیاتی دارد و اثرات زیست محیطی مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

حسین ذوالانوار بیان کرد: کنترل سیلابها و آبرسانی به باغات قصردشت که در سال های آخیر با مشکلات آبی روبرو شده اند رطوبت هوا و ایجاد تفرجگاه تنها بخشی از ثمربخشی سد تنگ سرخ برای شهر شیراز است.

ذوالانوار افزود: در سال های گذشته تلاش قابل قبولی از سوی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برای اجرای این طرح صورت گرفت امام باید دید مشکلاتی که بر سر اجرای این طرح وجود دارد چیست و تمامی دستگاه های اجرایی را برای حل آنها پای کار آورد.

نماینده دیگر شیراز در مجلس نیز بر لزوم حل و فصل هرچه سریعتر مشکلات سد تنگ سرخ تاکید کرد و گفت: نگران کننده است تلاشی که از سال 1386 آغاز شده اکنون در راه اجرای آن با مشکل روبرو شده ایم و باوجود پیش بینیها هم اکنون به بررسی مشکلات آن می پردازیم.

ضرغام صادقي افزود: سد تنگ سرخ نیاز چند جانبه شهر شیراز است و برای اجرای هرچه سریعتر و سرعت بخشیدن به آن باید مدیریت ارشد استان و معاون عمرانی نیز وارد عمل شوند.

صادقی پیشنهاد داد تا در جلسه ای توسط معاون عمرانی استاندار فارس تکلیف دستگاه ها مشخص شود تا دیگر شاهد توقف در روند اجرای این طرح نباشیم.

وی  اضافه کرد: با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه های اجرایی دخیل در اجرای این پروژه و با محوریت فرمانداری شیراز می توان موانع و مشکلات را با سرعت بیشتری از پیش رو برداشت.

کد خبر 2034910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha