۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۲۱

القدس العربی گزارش داد؛

فشار فزاینده قطری ها بر تونس برای واگذاری سفارت سوریه به مخالفان

فشار فزاینده قطری ها بر تونس برای واگذاری سفارت سوریه به مخالفان

یک منبع دیپلماتیک عربی از فشارهای گسترده رژیم حاکم بر قطر بر مقامات دولت تونس برای تحویل دادن سفارت سوریه به مخالفان سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، یک منبع دیپلماتیک عربی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: قطر فشار فزایندی را بر تونس برای تحویل سفارت سوریه در تونس به مخالفان سوری وارد کرده است.

وی افزود: با افزایش فشارهای قطری ها، مقامات تونسی خواستار وقت کافی برای بررسی موضوع و انتخاب زمان مناسب برای اتخاذ چنین گامی شده اند.

این منبع دیپلماتیک اعلام کرد: خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجه هفدهم ماه آینده از تونس دیدار می کند تا این موضوع که به اولویت قطری ها تبدیل شده است، بررسی کند.

منبع مذکور با اشاره به احتمال تسلیم تونسی ها در برابر فشار قطری ها بیان کرد: قطری ها به تونس به عنوان حلقه ضعیفی که می توانند آن را وادار به برداشتن گامی در این زمینه کند می دانند و هدف قطری ها کاستن از فشارهایی است که به دوحه از زمان تحویل سفارت سوریه به مخالفان وارد شده است.

این منبع بیان کرد: اخراج سفیر سوریه از تونس و نیز برگزاری نشست موسوم به دوستان سوریه در تونس تحت فشار قطری ها بود.

از سوی دیگر محمد براهمی عضو مجلس موسسان تونس گفت: تونس و دیگر کشورهایی که بهار عربی در آنها رخ داده است با فشار قطری ها برای تحویل سفارتخانه های سوریه در این کشورها به مخالفان روبرو هستند.

وی که دبیر کل جنبش مردمی تونس محسوب می شود از مقابله با این فشارهای قطر سخن گفت.

کد خبر 2034947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha