۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۴۸

باهنر در جمع مردم اصفهان:

یک کار نو در خور شان ملت ایران در بحث اقتصادی برای نسل‌های آتی باقی نگذاشته ایم

یک کار نو در خور شان ملت ایران  در بحث اقتصادی برای نسل‌های آتی باقی نگذاشته ایم

اصفهان - خبرگزاری مهر: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نتوانسته‌ایم یک حرف یا کار نو در بحث اقتصادی که در خور شان ملت ایران باشد برای نسل‌های آتی باقی بگذاریم و تکانه‌های شدید اقتصادی که در سال‌های گذشته به مردم وارد شده است اکنون بسیاری از خانواده‌های ایرانی را تحت فشار قرار داده است و طاقت برخی در حال تمام شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر از اصفهان، محمدرضا باهنر چهارشنبه شب در جمع مردم اصفهان در مسجد نورباران با اشاره به تبیین حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی به عنوان رهنمود رهبری برای سال جاری، اظهار داشت: در ادبیات ما حماسه موضوعی، پرحجم‌تر و سنگین‌تر از تلاش و سعی است که این واقعیت عمق اعتماد مقام معظم رهبری به ملت ایران را متذکر می‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در شش سال گذشته ضرورت توجه به مسائل اقتصادی را متذکر شده‌اند که این خود می‌تواند این پیام را داشته باشد که ما در سال‌های گذشته در ابعاد غیر اقتصادی پیشرفت‌‌های بسیاری را رقم زدیم که نمونه آن تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی در منطقه بود اما در زمینه اقتصادی تاکنون نتوانسته‌ایم پیامی را به دیگر ملت‌ها منتقل کنیم.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه ما نتوانسته‌ایم یک حرف یا کار نو در بحث اقتصادی که در خور شان ملت ایران باشد برای نسل‌های آتی باقی بگذاریم، افزود: تکانه‌های شدید اقتصادی که در سال‌های گذشته به مردم وارد شده است اکنون بسیاری از خانواده‌های ایرانی را تحت فشار قرار داده است و طاقت برخی در حال تمام شدن است.

وی تصریح کرد: برخی این دیدگاه را دارند که تمام این مشکلات ناشی از تحریم‌ها است اما از آنجائی که من با فعالیت‌های دولت از نزدیک آشنایی دارم می‌گویم تمام این مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست و از نظر کمی تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کمتر از 40 درصد است و 60 درصد باقی‌مانده به دوباره‌کاری‌های دولت، بهره‌وری پایین و دلایلی از این دست مربوط می‌شود.

باهنر با بیان اینکه حداقل حق اساسی مردم ایران داشتن یک شغل شرافتمندانه است، ادامه داد: بر این اساس یک همت و اراده ملی می‌تواند هم اشکالات داخلی و هم تحریم‌ها را از تهدید خارج و به فرصت تبدیل کند.

وی به تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه کشورمان اشاره داشت و افزود: ما به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی را یک رژیم نامشروع می‌دانیم مورد دشمنی کشورهایی مانند امریکا قرار گرفته‌ایم اما همان‌گونه که موضع کشور ما مشخص است و مقام معظم رهبری فرمودند، اگر رژیم صهیونیستی خیال حمله به ایران را داشته باشد با رژیم صهیونیستی و هر کشوری که در کنار آن قرار گیرد می‌جنگیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تبیین حماسه سیاسی به برگزاری دو انتخابات در یک روز اشاره کرد و افزود: این دو انتخابات هم‌افزایی‌هایی را ایجاد می‌کند اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که هم انتخابات شوراها و هم انتخابات ریاست جمهوری هر دو مهم هستند و نباید یکی را فدای دیگری کرد.

وی خطاب به نیروهای اصولگرا تصریح کرد: انتخابات شوراها را جدی بگیرد که این بی‌توجهی یک هشدار به جریان اصولگرایی است.

باهنر انتخابات ریاست‌ جمهوری را سه قطبی دانست و گفت: یک قطب این انتخابات اصلاح‌طلبان هستند که حداقل یک نامزد در انتخابات خواهند داشت و در میان آنها برخی به دنبال کاندیداتوری محمد خاتمی، عده‌ای دنبال آیت الله هاشمی رفسنجانی و برخی نیز نیروهای دیگر را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه دومین قطب این انتخابات دولت است که با کاندیدای خود وارد می‌شود، اظهار داشت: هرچند دولتی‌ها می‌گویند که ما به انتخابات وارد نخواهیم شد اما دم خروس آنقدر نمایان است که نمی‌توان عدم حضور آنها در انتخابات ریاست جمهوری را انکار کرد.

نائب رئیس جبهه خط امام و رهبری در ادامه گفت: دولت حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیدای خود استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کاندیدای نخست دولت برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص است، بدون آنکه نامی از این فرد بیاورد، اظهار داشت: دولت بعد از کاندیدای نخست خود کاندیداهای دیگری را نیز در نظر دارد.

باهنر بیان داشت: قطب سوم ما اصولگراها هستیم اما در حال حاضر بسیاری از بزرگان نگران تفرقه در میان اصولگرایان هستند که این مسئله ناشی از نبود حزب در کشور ما و رسیدن به یک اجماع پیش از انتخابات است.

وی در تشریح ساز و کار برون رفت از این مشکل گفت: اصولگرایان باید با تعامل و گفتگو به یک فرآیند واحد تن بدهند تا از این طریق بتوانند بر سر یک کاندیدا به تجمیع برسند اما این به این معنی نیست که فقط یک کاندیدا مطرح باشد بلکه منظور از این ساز و کار وجود یک مدیریت واحد در بین اصولگرایان است.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه 15 نفر کاندیدای اصولگرا را به تیم‌های یک لیگ فوتبال تشبیه کرد و با بیان اینکه این 15 تیم می‌توانند با برگزاری انتخابات درون حزبی پیش از انتخابات به یک تجمیع در جام حذفی دست یابند، تصریح کرد: ما پنج نفر در جبهه پیروان پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید.

وی خطاب به کاندیداهای اصولگرا گفت: بهتر است اصولگرایان پیش از ثبت نام در انتخابات به نفع یک نفر کنار روند چراکه کناره‌گیری از حضور در انتخابات پس از ثبت‌نام به دلیل فشارهایی که از سوی ستادها و اطرافیان به کاندیداها وارد می‌شود بسیار دشوار است.

باهنر در ادامه به صحبت‌های چند سال اخیر مشایی در یکی از رسانه‌های وابسته به دولت اشاره کرد و افزود: مشایی در آن مصاحبه گفته بود ما برای تحقق اهداف خود و مشارکت در مدیریت واحد جهانی به 20 سال نیاز داریم که بنا بر این گفته مشایی اصولگرایان باید برای رسیدن به نقطه وحدت تلاش کنند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به مولفه‌های یک رئیس جمهور مناسب اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور باید باور کند که تنهایی نمی‌شود کار کرد که این تجربه در احمدی نژاد به گونه دیگری بود به طوریکه وی اعتقاد داشت برای تمام کارها باید خودش فکر و عمل کند.

وی به نزدیکی ارتباط خود با احمدی نژاد در دولت نهم اشاره کرد و گفت: در همان زمان روزی به دیدار احمدی نژاد رفتم و وی در آن دیدار این نکته را به من گفت که من ژنرال نمی‌خواهم و نیاز به سرباز دارم و این درست برخلاف این اصل است که یک رئیس جمهور باید دارای تیمی قدرتمند و قوی باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت:رئیس جمهور آینده باید ژنرال که در واقع می‌تواند همان وزرای دولت باشد را در اختیار داشته باشد تا با نفوذ کلام خود جرات رفتن در دل مشکلات را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت پیروی از برنامه‌های سند چشم انداز 20 ساله که به همت مجمع تشخیص مصلحت نظام و به توصیه رهبر معظم انقلاب برای کشور تدوین شده است، اشاره کرد و گفت: بنده در مصاحبه‌ای اعلام کردم نه تنها سند چشم انداز 20 ساله کشور را خوانده‌ام بلکه آن را نوشته‌ام اما نه تمام آن را.

کد خبر 2035026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha