۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

انفجار مهیب در تگزاس صدها کشته و مجروح به جا گذاشت

انفجار مهیب در تگزاس صدها کشته و مجروح به جا گذاشت

بر اثر وقوع انفجاری در یک کارخانه کودشیمیایی در ایالت تگزاس آمریکا دست کم 70 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سی ان ان، شب گذشته انفجار شدیدی در شهر کوچکی از ایالت تگزاس واقع در غرب آمریکا سبب ویرانی صدها خانه و آوارگی حدود سه هزار نفر از خانه هایشان شد. به گفته مقامات محلی این انفجار بسیار شدید بوده و آتش و دود ناشی از آن تمام منطقه را در بر گرفته است.

مقامات آتش نشانی نیز از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از ساکنان خانه های اطراف محل انفجار که یک کارخانه تولید کود شیمیایی بوده خبر داده اند. دکتر "جرج اسمیت" از پرسنل درمانی که در محل حضور یافته شمار قربانیان این انفجار را دست کم 70 نفر دانست که با توجه به ابعاد فاجعه و ویرانی های به جا مانده، انتظار می رود این میزان افزایش یابد.

این در حالی است که تعداد مجروحان این حادثه بیش از صدها نفر اعلام شده است. عملیات گسترده اطفای حریق در این کارخانه و حدود 15 خانه مجاور آن که به کلی ویران شده اند، در حالی ادامه دارد که تا کنون دو نفر از نیروهای آتش نشان کشته شده اند.   

طبق گزارش های اولیه عامل وقوع این حادثه انفجار یک تانکر حاوی مواد شیمیایی بوده است. این انفجار همچنین سبب قطع برق و دشوار شدن کار امداد رسانی به مجروحان شده است. به گفته مقامات محلی گروههای امدادی از شهرهای اطراف محل انفجار، برای کمک به حادثه دیدگان عازم منطقه شده اند.

کد خبر 2035146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha