۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

پیونگ یانگ اعلام کرد:

پیش از هر مذاکره ای آمریکا باید سلاح های اتمی اش را از منطقه خارج کند

پیش از هر مذاکره ای آمریکا باید سلاح های اتمی اش را از منطقه خارج کند

دولت کره شمالی اعلام کرد اگر آمریکا به دنبال مذاکره است، باید ابتدا سلاح های اتمی اش را از شبه جزیره کره خارج کرده و به برگزاری رزمایش مشترک با سئول پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، کره شمالی آمادگی خود را برای مذاکره با آمریکا اعلام کرد. در بیانیه ای که از سوی کمیسیون دفاع ملی این کشور منتشر شد تاکید شده پیش از این اقدام، آمریکا و کره جنوبی باید به خاطر اقدامات تنش زای خود در منطقه عذرخواهی کنند.

بر این اساس، در صورتی که آمریکا تمام سلاح های اتمی خود را از شبه جزیره کره خارج و برگزاری رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی را متوقف کند زمینه برای انجام مذاکرات دو جانبه فراهم می شود. روز گذشته دولت کره شمالی انجام هر گونه مذاکره را به دستیابی پیونگ یانگ به حد مطلوبی از توان هسته ای برای مقابله با تهدید دشمنان خود، موکول کرد.

از سوی دیگر "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که به تازگی از سفر خود به سئول، توکیو و پکن بازگشته گفت چشم انداز مذاکره با کره شمالی به روند توقف برنامه هسته ای این کشور بستگی دارد.

گفتنی است در پی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی از جمله برگزاری رزمایش های نظامی مشترک در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ دست به آزمایش موشکی زد که این اقدام با واکنش شدید واشنگتن روبرو شد.

کد خبر 2035178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha