۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

حجت الاسلام روحانی:

کشور نیاز به رئیس جمهور مشورت پذیر دارد/ رشد اقتصادی سال 91 یا صفر است یا منفی

کشور نیاز به رئیس جمهور مشورت پذیر دارد/ رشد اقتصادی سال 91 یا صفر است یا منفی

لردگان - خبرگزاری مهر: رئيس مجمع استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: کشور به یک رئیس جمهور مشورت پذیر و برنامه گرا نیاز دارد و نیاز به رئیس جمهوری که با نظر شخصی و فردی عمل کند ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحاني ظهر پنج شنبه در جمع مردم لردگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی با حضور مردم و ایثار مردم اتفاق افتاد و همچنین تجاوز دشمن در جنگ تحمیلی با رشادتها و ایثار و فداکاری های مردم دفع شد.

وی ادامه داد: حضور مردم و تلاش مردم در تمام مراحل بعد از جنگ در کشور سرنوشت ساز بوده است.

وی با بیان اینکه قدرت اصلی کشور مردم هستند، تاکید کرد: کشورهایی در دنیا هستند که قدرت اصلی آنها وابسته به ابرقدرتها است و بر یک ابر قدرت تکیه کرده اند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وابستگی کشور در دوران قبل از انقلاب، اظهار داشت: تا زمانی که رضا خان را می خواستند در کشور نگه داشتند و زمانی که گفتند از کشور باید خارج شوی یک روز هم نتوانست بماند.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: وقتی کشوری به یک ابر قدرت تکیه داشته باشد باید برای آن کشور نوکری کند.

وی بیان کرد: در قبل از انقلاب شرایط به گونه ای بود که نیروی مسلح، ارتش، اقتصاد، تبلیغات، فرهنگ کشور در دست کارشناسان آمریکایی بود و آنها برای ما تصمیم می گرفتند و بسیاری از برنامه های آموزشی نیز توسط کارشناسان آمریکایی طراحی می شد.

واگذاری امور اجرایی به مردم به نفع کشور است

وی گفت: مردم باید کشور را درست کنند و هر قدر امور اجرایی به مردم واگذار شود به نفع این کشور و این ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: درست است که سیاستهای کلی نظام را مجمع تشخیص مصلحت نام تصویب می کند و در نهایت با تائید مقام معظم رهبری ابلاغ می شود و درست است  که قانون را نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب می کنند و با تائید شورای نگهبان در نهایت ابلاغ می شود اما اجرا در دست دولت است و دولت نقش مهمی در این خصوص دارد.

وی گفت: همانطور که برای ساختن یک ساختمان اگر دارای نقشه و طراح بسیار خوب، مصالح عالی و ... باشد هنگامی می توان گفت که ساختمان خوب است یا نه، زمانی است احداث آن اجرا شده باشد و اگر اجرای آن دقیق و حساب شده نباشد ساختمان دچار مشکل می شود.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: کشور ما باید بهترین نمایندگان، بهترین مجمع تشخیص مصلحت نظام و بهترین مدیران اجرایی را داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اجرا بسیار مهم است و اگر اقتصاد کشور بخواهد ساماندهی شود هزار مسئله دارد که باید هر مسئله در جای خودش به آن پرداخته شود که اگر به یک بخش پرداخته شود و دیگر بخشها رها شود کشور دچار معضل می شود و هم اکنون اقتصاد کشور ما دچار چنین مشکلی شده است.

کشور نیاز به یک رئیس جمهور مشورت پذیر و برنامه گرا دارد

رئيس مجمع استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت  نظام تاکید کرد: اقتصاد باید به مردم واگذار شود و مردم مجریان خوبی در اقتصاد هستند و کشور نیاز به یک رئیس جمهور مشورت پذیر و برنامه گرا دارد و نیازی به یک رئیس جمهور که با نظر شخصی و فردی عمل کند نیست.

وی ادامه داد: هیچ کس در دنیا علم کامل ندارد و کسی هم که دارای مدارک عالی باشد نیز کامل نیست و باید کار به کارشناسان واگذار شود و کار باید با مشورت انجام شود و اگر مدیر اهل مشورت نباشد و با متخصصین مشورت نکند و از کارشناسان استفاده نکند نمی تواند کشور را به سر منزل مقصود برساند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی، بیکاری و برنامه  پنج ساله پنجم تاکید کرد: هم اکنون در کشور وضعیت اقتصادی مطلوب نیست و رشد اقتصادی کشور آن گونه که در برنامه ها تعین شده است نیست.

رشد اقتصادی  سال 91 یا صفر است یا منفی

وی گفت: رشد اقتصادی سال 91 را که دولت  هنوز اعلام نکرده اما دیگران اعلام کرده اند رشد اقتصادی  سال 91یا صفر است یا منفی.

وی یاداور شد: رئیس کمسیون برنامه بودجه مجلس اعلام کرده است رشد اقتصادی کشور ما در سال 91 منفی است.

رئيس مجمع استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت  نظام با اشاره به مشکل بیکاری در سراسر کشور، عنوان کرد: خانواده ای در کشور پیدا نمی شود که مشکل بیکاری نداشته باشد.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: آمار بیکاری در شهرها بالا است و راحل آن افزایش تولید، توسعه کشاورزی، خدمات و ... است و پول در کشور باید عادلانه تقسیم شود و نباید بین این استان و آن استان فرق گذاشت.

وی با اشاره به انتخابات، یادآور شد: در انتخابات باید کسی انتخاب شود که برنامه و تجربه خود را نشان دهد و دارای مدیریتی کارآمد در بخش اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ...  داشته باشد و کشور را بتواند از این مقطع عبور دهد.

کد خبر 2035302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha