۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۱

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

قوام و اساس هر نظام به نيروهاي مسلح آن است

 قوام و اساس هر نظام به نيروهاي مسلح آن است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: قوام و اساس هر نظام به نيروهاي مسلحش است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر پنجشنبه در نشست با فرماندهان نیروهای مسلح و اعضای شورای تامین استان بوشهر با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم روز ارتش در بوشهر، اظهار داشت: رژه و سان امسال به نسبت سال‌های گذشته تحول اساسي پيدا كرده است و اين رژه و سان‌ها نماد اقتدار نيروهاي مسلح ما هستند که باید هر چه با شكوه‌تر و دقيق‌تر برگزار شود.

وی برگزاری این نمایش باشکوه از نیروهای مسلح استان بوشهر را نشان از نظم و انضباط و اقتدار آنها دانست و افزود: جا دارد که از استاندار و معاون سیاسی ایشان، نماینده مردم بوشهر در مجلس، مدیرکل اطلاعات، تلاش‌گران قوه قضائیه در استان و نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان ساخت: خيلي خوشحالم كه امسال شاهد عملی شدن پيشنهادي كه سال قبل دادم، بودم و آن هم حضور خانواده‌هاي نيروهاي مسلح بود و به دنبال گسترش آن باشيد.

آرامش و امنیت مطلوب کشور با تلاش نیروهای مسلح برقرار است

وی اضافه کرد: سعي كنيد حضور نسل نوجوان و جوان جامعه به ویژه دانش‌آموزان با هماهنگي با مديركل آموزش و پرورش بوشهر از سوي شوراي تامين استان كه اين جوان ها بيايند و وقتي كه سان و شكوه را ديدند علاقمند به حضور در ارتش و ورود به نيروهاي مسلح در آينده مي‌شوند و خيلي بر روي خانواده‌ها تاثيرگذار است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه بیان داشت: الان ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي همه در فضاي ملي آرامش و امنيت خوبي است و در مسير رسيدن به آرمان‌هاي امنيتي و نظامي در داخل هستيم.

وی ادامه داد: در فضاي بيروني و فراملي در سرحدات، در عرصه هوا، فضا، زمين و دريا و حضور نيروي دريايي راهبردي در آب راه‌هاي بين‌المللي و گذشتن از كانال سوئز و رسيدن به درياي مديترانه، درياي چين نشان از اقتدار ما در این عرصه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین از حضور نیروهای مسلح و ارتش درعرصه خدمت‌رساني به منطقه زلزله زده تشكر و قدرداني کرد و گفت: شب اول که به منطقه زلزله‌زده رفتم ديدم تمامي فرماندهان و شوراي تامين با پرسنلشان همه آنجا حضور دارند.

وی با اشاره به تداوم حضور در مناطق زلزله‌زده، افزود: نیروهای مسلح الان هم در مناطق زلزله‌زده همچنان حضور دارند و گزارشاتي كه به من مي‌رسد و آنها مي‌دهند خيلي خوب و نشان از مردمي بودن و بزرگي شماست.

هیچ بیگانه‌ای جرات تجاوز به ایران را به خود نمی‌دهد

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح ایران، بیان داشت: با تلاش نیروهای مسلح، شرایطی در کشور ایجاد شده است که هیچ بیگانه‌ای جرات تجاوز به ایران را به خود نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: قطعا در آكادمي‌هاي ارتش جهان به هيچ صورت ايران اسلامي را جغرافياي تهاجم نظامي نمي‌دانند؛ تهاجم نرم و تهاجم فرهنگي، سياسي، اقتصادي و علمي طراحي كردند و ديدند كه اگر تهاجم سخت كنند، قطعا با برخورد سخت نظامي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مواجه مي‌شوند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش حوزه سخت افزاري، تجهزيزات و به ويژه الكترونيكي كردن فعالیت‌ها، تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری نیز در این زمینه صورت گرفته است که بر اقتدار ارتش افزوده است.

وی اضافه کرد: سيستم‌ها و توسعه در امر نرم‌افزاري و نقشه و برنامه‌ريزي نظامي و آموزش و توسعه رزمايش‌ها هم در حوزه جنگ سايبري و جنگ سخت قدرت نظامي افزوده خواهد شد و بيگانه‌اي نمي‌تواند فكر تجاوز به خودش راه بدهد و ما الان در پيشاني اين مسئله در عرصه دريا و هوا هستيم.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری خاطرنشان ساخت: اين نشان از اقتدار و توانمندي نيروهاي مسلح در استان بوشهر است؛ شما مايه دلگرمي رهبر معظم انقلاب و مردم هستيد و ما سپاسگذار اين بزرگواري و توانمندي هستيم.

 نيروهاي مسلح مايه غرور ملي و افتخار اسلام هستند

وی افزود: صميمانه از فرماندهان نيروهاي مسلح ارتش، سپاه و بسيج و ناجا و روحانيت مستقر در نيروهاي مسلح، عزيزان قضايي و پزشكي، شوراي تامين، فرماندار بوشهر، استاندار محترم و معاونين ايشان، تشكر و قدرداني مي‌كنم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر حضور گسترده در عرصه فرهنگی نیز تاکید کرد و ادامه داد: اميدواریم استان بوشهر با وجود مبارك شما و تلاش‌هايی كه در عرصه امنيت دارید، به اميد خدا عظمت و شكوه‌اي بيافرينيد كه به اميد خدا اين بوشهر نماد اقتدار و عزت باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قوام و اساس هر نظام به نيروهاي مسلحش است، اضافه کرد: مقام معظم رهبري نسبت به نيروهاي مسلح يك عنايت بسيار فوق العاده اي دارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بر لزوم توجه به وحدت تاکید کرد و افزود: نكته مهمي كه در استان بوشهر وجود دارد و باید تداوم داشته باشد، همه ما وحدت و همراهي در سايه ولايت را باید با جدیت مورد توجه قرار دهیم و همه با هم باشيم و در كنار هم تلاش كنيم و براي خدمت به نظام و پيروي منويات مقام معظم رهبري يد واحده باشيم.

وی تصریح کرد: نيروهاي مسلح جانشان را براي اسلام و ميهن گذاشته‌اند و نيروهاي مسلح، سپاه و بسيج و نيروي انتظامي مايه غرور ملي و افتخار اسلام هستند

در اين جلسه فرماندهان ارشد نظامي استان و نماينده بوشهر، اعضای شوراي تامين و مسئولان عقيدتي نيروهاي نظامي در دفتر آيت الله صفايي بوشهري حضور داشتند.

کد خبر 2035322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha