۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰

در مراسم رژه اردبیل عنوان شد:

اقتدار ارتش در سایه مکتبی بودن آن است/ خودکفایی ارتش مایه هراس دشمن

اقتدار ارتش در سایه مکتبی بودن آن است/ خودکفایی ارتش مایه هراس دشمن

اردبیل - خبرگزاری مهر: فرمانده تیپ 40 پیاده ارتش مستقر در اردبیل مکتبی بودن را از ویژگی های نیروهای مسلح کشور برشمرد و گفت: اقتدار ارتش نیز در سایه همین مکتبی بودن و شهادت طلبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مختاری پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح اردبیل اضافه کرد: امروز روحیه دینی و اسلامی از ویژگیهای ارتشی است که رمز اقتدار و سرافرازی کشور، انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فرهنگ حسینی و عاشورایی ملت ایران و جاری بودن این اعتقادات در درون ارتش متذکر شد: دستیابی به بالاترین توان علمی و رزمی، تاکید بر فرهنگ ایثار، ولایی بودن، شجاعت، ایثار و... از دیگر ویژگیهای نیروهای مسلح کشور است.

فرمانده تیپ 40 پیاده ارتش با اشاره به آمادگی این نیرو و هراس دشمن از آن بیان داشت: نیروهای مسلح ایرام امروز با تکیه بر خودکفایی و ارتقاء توان دفاعی می تواند در متجاوزی هر را پشیمان کند و تمام دنیا از این امر آگاه است.

وی تصریح کرد: ارتش نیز در شرایط کنونی با بهره مندی از آموزشهای نوین، تجهیزات مدرن و استفاده از ادوات جنگی ساخته شده در داخل و بویژه برخورداری از مباحث اعتقادی و دینی در اوج آمادگی قرار دارد و تمام ابرقدرتهای دنیا نیز این نکته به خوبی دریافته اند.

مختاری به خودکفایی کشورمان در زمینه تولید تجهیزات زرهی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود تمام تحریمها و کارشکنیها، مهندسان و دانش آموختگان این کشور نیروهای مسلح را از وابستگی به سایر کشورها خودکفا کرده اند و این افتخار بزرگی برای نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه اقتدار انقلاب و نظام اسلامی چشم جهانیان را از طمع ورزی به خاک ایران اسلامی گرفته است، با تاکید بر اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح از آمادگی رزمی و روحی یگانهای مستقر در اردبیل در مقابل تجاوز احتمالی دشمنان نظام و انقلاب خبر داد.

این فرمانده ارتش رژه نیروهای مسلح را نماد اقتدار و بصیرت عنوان کرد و افزود: طرح مباحثی همانند حمله نظامی، گزینه های نظامی و چشم داشتن به جزایر ایرانی از سوی کشورهای طمع ورز چیزی جز ادعا نبوده و ارتش در صورت اشتباه دشمن جانفشانی خواهد کرد.

ولی فقیه و امام جمعه اردبیل نیز در این مراسم اقتدار ارتش و نیروهای مسلح کشور را مایه استقلال و مباهات نظام دانست و متذکر شد: ارتش در 32 سال گذشته در كنار ساير نيروهاي مسلح پاسدار هويت، صلابت و اقتدار ملت ايران بوده است.

سیدحسن عاملی ارتش را متعهد و کارآمد عنوان کرد و یادآور شد: با وجود نیروی مسلح خودکفا، معتقد و مکتبی بی شک هیچ نیرویی در دنیا قدرت دست اندازی به خاک ایران را نخواهد داشت.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی دلیرمردان این مرز و بوم در مقابل بیش از 30 کشور جهان تاکید کرد: استقلال و عزت به دست آمده ناشي از ايستادگي ملت و تدابير امام خميني (ره) و ایثار و شهادت نیروهای مسلح بود.

عاملی خودکفایی ارتش برگرفته از پیروزی انقلاب و نیروهای مسلح کشور را نشانه عظمت و اقتدار کشور و نیز ترس و هراس دشمن دانست.

مراسم رژه امسال ارتش به همراه ساير نيروهاي مسلح از ميدان بسيج تا ميدان ارتش اردبيل برگزار و امکانات، تجهیزات و ادوات پشتیبانی، نظامی و رزمی ارتش در این مراسم به نمایش درآمد.

کد خبر 2035326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha