۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۲۴

محسن رضایی:

اقتصاد و فرهنگ در کشور نباید سیاسی شود/جوانان فرشتگان نجات ملت

اقتصاد و فرهنگ در کشور نباید سیاسی شود/جوانان فرشتگان نجات ملت

ارومیه - خبرگزاری مهر: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد و دانشگاه نباید سیاسی شود گفت: مدیریت فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور باید به افراد اهل واگذار شود تا جهش بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی ظهر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تاکید بر سامان بخشی به مدیریت کشور اظهارداشت: آموزش و پرورش، اقتصاد، فرهنگ و ورزش کشور نباید سیاسی شود بلکه برعکس سیاست باید در اختیار فرهنگ، اقتصاد و ورزش قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم نوسازی اقتصاد ملی کشور ادامه داد: برای تحقق این هدف اقتصاد باید از حالت تک محصولی بودن بیرون بیاید و سوء مدیریت های برطرف شده و تحریم ها کنار زده شود.

رضایی اضافه کرد: باید این اقدامات اساسی صورت گیرد تا ایران اسلامی به چشم انداز افق 1404 رسیده تا در کنار سیاست و امنیت درخشان زندگی، اقتصاد و فرهنگ کشور هم تعالی یابد.

وی با طرح سوالی که آیا این اقدامات امکان عملی شدن دارد اظهارداشت: به نظر من برای عملی کردن این اقدمات باید فرشتگان نجات ملت ایران که جوانان هستند به صحنه بیایند همان جوانانی که استعمار، استبداد و متجاوزان را از خاک کشور بیرون راندند می توانند علم، صنعت، کشاورزی و... ایران را بسازند.

رضایی با بیان اینکه متاسفانه نیروی جوان کشور در حال حاضر به حاشیه رانده شده است افزود: تاکنون توجه چندانی به نیروی عظیم جوانان کشور نشده است در راستای حل این مشکل مدیریت آینده کشور به این امر توجه کند که افراد در اداره کشور سرجاهای خود قرار گیرند.

به همه اقوام ایرانی اجازه ظهور و بروز داده شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله بعدی همه با هم بودن است باید به همه اقوام ایرانی که عضو یک خانواده هستند امکان ظهور و بروز داد افزود: از این رو در قالب طرح فدرال اقتصادی حوزه های علم، اقتصاد، فناوری و بهداشت و.. در اختیار همه اقوام و مناطق کشور قرار گیرد.

وی عنوان کرد: البته محور انسجام در اداره کشور موضوعی بارها بر آن تاکید کرده ام مقام معظم رهبری هستند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه قبل از انتخابات ائتلاف ها را نمی پذیرم اظهارداشت: چرا که قصد دارم بعد از انتخابات در دولت ائتلاف و همه با هم بودن را اجرایی کنم وهر کس که به رهبری و نظام و کشور علاقه داشته باشد به شرط برخورداری از توانمندی از او هم استفاده خواهم کرد.

در ادامه این دیدار نشست پرسش و پاسخ بین دانشجویان برگزار شد.

رضایی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور گفت: غرب می خواهد ملت ایران را به سمت فاصله گرفتن از نظام کشانده و ارزش پول ملی را ساقط کند چند روز گذشته در دیدار با آیت الله نورهمدانی از مراجع عظام کشور ایشان فرمودند دو سال قبل در عراق هزار تومان ایران را می بوسیدند اما امسال آن را قبول نداشته و رد می کنند.

وی ادامه داد: ما باید با ایجاد تحول و جهش در اقتصاد کشور این وضع را دگرگون کرده و دشمن را ناامید کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان مبین بر اینکه آیا اهالی فتنه در دولت ائتلافی شما حضور خواهند داشت یا نه؟ گفت: گذشته برای درس گرفتن مهم است نه برای ماندن در آن ضمن اینکه معیار حال افراد است.

افراد صادق و وابسته به نظام و رهبری در کابینه ام استفاده می شوند

وی تاکید کرد: من کسانی را که صادقانه به رهبر،انقلاب و نظام اعتماد داشته باشند و توانمند هم باشند وارد دولت می کنم حال ممکن است این افراد در گذشته اشتباهی هم داشته باشند اما در حال حاضر پرونده دار هم نباشند، به نظر من بیرون کردن نیروهایی که می توانند به نظام خدمت کنند کار درستی نیست.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اسلامی در جواب سوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید سیاست شما در قبال رابطه با آمریکا چیست افزود: بحث رابطه با آمریکا یک موضوع حیاتی است که در اختیار مقام معظم رهبری است ایشان نیز اخیرا اجازه داده اند در حاشیه مذاکرات با 1+5 در مورد موضوع هسته ای اما با حفظ خطوط قرمز نظام مذاکراتی با آمریکا می تواند صورت گیرد.

رضایی گفت: به نظر من باید از این نقطه جدید استفاده کنیم البته ایشان فرمودند به موضوع خوشبین نیستند.

وی تاکید کرد: اما راه حل اساسی این است که ما زمانی در مذاکره با آمریکا به نتیجه می رسیم که مذاکره آنها جدی باشد نه مذاکره برای مذاکره، برداشت من این است آنها باتحریم می خواهند ایران را از پای دربیاورند و در حال حاضر منتظر تاثیر بیشتر تحریم ها با ایران هستند از این رو تن به مذاکره نمی دهند.

رضایی افزود: در این شرایط باید با سامان بخشیدن به اقتصاد و سیاست خود دشمن را ناامید کنیم  در این صورت مذاکرات ثمر بخش خواهد بود .

وی همچنین در ادامه گفت: اما در هر مذاکره ای که با آمریکا صورت گیرد باید آمریکاییها  تعهد دهند که در صورت شکست مذاکره با ایران آمریکا به ایران حمله نمی کند چون در مواردی دیده شده که در دنیا شکست مذاکرات وضعیت را حادتر کرده است لذا این تعهد باید از قبل وجودداشته باشد.

کد خبر 2035353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha