۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

باهنر:

خیلی ها از خانواده شهدای بزرگ هستند اما مثل من رای ندارند/ هاشمی جز هیات امنای انقلاب است

خیلی ها از خانواده شهدای بزرگ هستند اما مثل من رای ندارند/ هاشمی جز هیات امنای انقلاب است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مهم ترین چالش دولت آینده را تولید دانست و گفت: مهمترین مشکل تولید عوامل تولید و بازار عرضه آن است.

به گزارش خبرنگار مهردر کرمان، محمدرضا باهنر عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان تکرار شعارهای اقتصادی توسط رهبری در سالهای اخیر را القای یک مطالبه دانست و گفت: مدیران و برنامه ریزان توفیقی در این زمینه در شان ملت ایران نداشتند.

وی افزود: ملت ایران در زمینه های مختلف حرفهای زیادی برای گفتن دارند و بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب ایران است اما با توجه به امکانات سوق الجیشی کارهای اقتصادی بزرگ و درخورشان این ملت انجام نشده است.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران در سال 1404 باید کشوری توسعه یافته انقلابی، دارای رتبه اول اقتصادی و علمی منطقه، دارای تعاملی سازنده با همه کشورهای دنیا و الهام بخش برای جهان اسلام باشد که بالای هشت درصد رشد اقتصادی در سال، نرخ بیکاری زیر پنج درصد، تک رقمی شدن تورم و دستیابی به فناوری های جدید از ملزومات این امر است.

 وی همچنین با اشاره به تجمیع دو انتخابات مهم در خردادماه امسال اظهار داشت: انتخابات در کشور ما حساس است و به سان یک زلزله، پیش لرزه و پس لرزه هایی دارد و برگزاری هرساله انتخابات بهره وری سیستم اجرایی کشور را کاهش می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: من اصلاح طلبان را رقیب می دانم و معتقدم در درون اصلاح طلبان نیز انسان های قانون مدار، تابع اصل نظام و متدین و دلسوز نیز وجود دارد و من از همه اقشار جامعه برای مشارکت در انتخابات دعوت می کنم.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره جریان انحرافی گفت: چیزی تحت عنوان جریان انحرافی را قبول ندارم و تعبیر من حلقه انحرافی است که دلشان می خواهند مشهور شده و با هنجارهای جدید و کارهای غیرعادی و هنجارشکنانه به شهرت برسند که نمونه آن جایگزینی مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی است.

اقتصاد اولویت اول من است

وی اقتصاد را اولویت اصلی خود عنوان کرد و گفت: اقتصاد در کشور ما یا تعطیل است و یا علیه آن هستند و اقتصاد باید راه بیفتد.

وی خود را مدیون نام و منش برادرش شهید باهنر دانست و ادامه داد: من تنها کسی هستم که تاکنون هفت رای موافق از ملت گرفته ام هرچند که خود را مدیون نام شهید باهنر می دانم ولی برادران شهدای بزرگی در کشور هستند که نتوانسته اند هفت دوره رای بیاورند.

این نماینده مجلس قانون نظام اسلامی را مستحکم دانست و بیان کرد: بسیاری دوست داشتند مادام العمر در قدرت بمانند اما قانون اساسی و قدرت ملت این اجازه را به هیچکس نمیدهد که قدرت را موروثی کند.

لزوم تعامل با همه کشورها/دولت احمدی نژاد ادبیات دیپلماسی را رعایت نکرد

باهنر، دولت احمدی نژاد را پرکارترین دولت بعد از انقلاب دانست و حرص در خدمت به مردم، ساده زیستی و شجاعت در بیان را از نقاط قوت این دولت بیان کرد که شعارهای اول انقللاب را زنده کرد.

وی در ادامه در بیان نقاط ضعف دولت احمدی نژاد گفت: وی به خرد جمعی اعتقادی نداشت و گاهی شجاعت وی به بی باکی کشیده می شد و ساختارهای قوه اجرایی را به هم ریخت و همچنین سیاست راهبردی و جامعی را دنبال نکرد و ادبیات دیپلماسی خارجی را رعایت نمی کرد.

این کاندیدای آینده ریاست جمهوری، تعامل با همه کشورهای دنیا بجز رژیم صهیونیستی را جزو سند چشم انداز کشور دانست و افزود: ما اصول و ارزشهایی داریم که از آنها صرفنظر نمی کنیم و هزینه آن را هم می پردازیم اما کسی حق ندارد این هزینه ها را افزایش دهد.

امکان برقراری ارتباط با آمریکا

وی تصریح کرد: من معتقدم ما می توانیم با آمریکا منافع مشترکی داشته باشیم و در صورتی که آمریکا ما را بعنوان کشوری مستقل که می خواهد از حقوق خود دفاع کند قبول کند می تونیم با هم ارتباط داشته باشیم.

باهنر با اشاره به برخی بداخلاقی های سیاسی در جامعه گفت: این مسائل فرهنگ جامعه را افزایش نمی دهد و ما می توانیم حرف های خود را با زبان فاخر بزنیم.

وی حضور خود در ائتلاف پنج نفره را یادآور شد و تصریح کرد: این ائتلاف قبل از ثبت نام به یک نفر تبدیل شده و اگر طبق نظرسنجی ها اول شوم می ایستم و اگر دوم شوم حتما می روم و بر تعهدات تشکیلاتی خویش پایبندم اما اگر کس دیگری اول شود به نفع وی کنار می روم.

نائب رئیس مجلس با توضیح درباره یکشنبه سیاه مجلس تصریح کرد: رهبری شفاف ترین موضع گیری در این زمینه را داشته و فرمودند استیضاح کنندگان کاش استیضاح نمی کردند، رئیس مجلس در این زمینه زیاده روی کرد و صحبت های رئیس جمهور نیز خلاف شرع، قانون، اخلاق و مصلحت بود.

وی در ادامه بر حضورحداکثری مردم در انتخابات تاکید و آن را باعث افزایش ضریب امنیت ملی کشور عنوان کرد و افزود: باید ضرورت ها و نیازهای کشور را بشناسیم و برآن اساس فردی را انتخاب کنیم که کابینه او بتواند با استفاده از همه امکانات کشور، شاخص های عمومی کشور را اصلاح کند.

باهنر تولید اقتصادی، نرخ بیکاری، تورم و ضریب جینی چهار موضوع مورد توجه در همه حکومت های دنیا دانست و گفت: مهمترین چالش دولت آینده مقوله تولید است و مهمترین مشکل تولید عوامل تولید و بازار عرضه آن است. وی تعداد شغل ایجاد شده در سال گذشته را کمتر 500 هزار عنوان شغل اعلام کرد و افزود: اگر بتوانیم سالانه یک میلیون و 100 شغل ایجاد کنیم نرخ بیکاری را ثابت نگه داشته ایم.

نائب رئیس مجلس همچنین شناسنامه ای از فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود اعلام کرد و گفت: 25 سال در مجلس خدمت گذاری کرده و در تصویب 20 بودجه، چهار برنامه توسعه و سند چشم انداز نقش موثر داشته و با هزار نماینده و 200 وزیر کار کرده ام.

هاشمی جز هئیت امناء انقلاب است/ با کاندیداتوری هاشمی مخالفم

وی در ادامه درباره علت مخالفتش برای کاندیداتوری هاشمی گفت: هاشمی جز هئیت امناء انقلاب است و برای آدم های بزرگ ترک اولاء نیز آثار سنگینی دارد و با توجه به سن بالا و با توجه به دشمنان تند و تیز تخریب بیش از این را به مصلحت نمی دانم.

باهنر در جواب به سوال سکوت وی در زمان فتنه تصریح کرد: من هم تا جایی از مواضع اصلاح طلبان دفاع می کنم و بحث های تحلیلی و استدلالی زیادی درزمینه فتنه کرده ام و ما در زمان فتنه مجلس را به بهترین نحو مدیریت کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر برای انتخاب رئیس جمهور اصلح پول خرج شود عین مصلحت نظام است و احمدی نژاد برای حکومت داری تجربه نداشت و من هیچگاه علت انتصاب ها و انفصال های او را نفهمیدم و این رفت و آمدها مخرب بو د و من کسی را به وی معرفی نکردم.
 

کد خبر 2035548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha