۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۱۰

مادلین آلبرایت:

تروریسم بخشی از زندگی ما شده است/ نفوذ روزافزون افراطیون به جبهه مخالفان سوری

تروریسم بخشی از زندگی ما شده است/ نفوذ روزافزون افراطیون به جبهه مخالفان سوری

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با اشاره به حادثه بوستون و تاکید بر اینکه تروریسم بخشی از زندگی ما شده است همچنین شرایط در سوریه را نگران کننده ارزیابی کرده و از شکاف در جبهه مخالفان سوری و نفوذ روز افزون افراط گراها به این جبهه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مادلین آلبرایت"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفتگو با "اشتوتگارتر ناخریشتن" در پاسخ به این پرسش که شما وضعیت در آمریکا را بعد از حادثه تروریستی بوستون چگونه ارزیابی می کنید و چه شباهتی بین این حادثه با حادثه تروریستی 11 سپتامبر وجود دارد اظهار داشت: حادثه تروریستی 11 سپتامبر 2001 یک واقعه تاریخی منحصر به فرد در آمریکا بود که مانند آن را من تا به حال ندیده بودم. در این حادثه شمار قربانیان بسیار بالا بود. حادثه بوستون تنها بسیا رغم انگیز بود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه همه مردم می خواهند بدانند چه کسی چنین اقدامی را انجام داده است همچنین با اشاره به حوادث تروریستی که در دوران وزارت امور خارجه وی در سفارتخانه آمریکا در کنیا و تانزانیا رخ داد گفت: حادثه غم انگیز بوستون ناشی از این حقیقت در جامعه امروز آمریکا است که تروریسم در یک یا چند فرم دیگر بخشی از زندگی ما شده است.

آلبرایت در بخش دیگری از این مطلب به بحران سوریه اشاره کرده و گفت:  شرایط در این کشور بسیار نگران کننده است. اما ما باید این را مد نظر داشته باشیم که چه اقداماتی امکان‎پذیر است.

وی همچنین به تفاوت و قابل قیاس نبودن سوریه و لیبی به دلیل شرایط جغرافیایی متفاوت این دو کشور و قدرت رژیم اسد اشاره کرده و گفت: من آرزو می کنم اقدامات بیشتری (را برای حل بحران سوریه ) انجام دهیم که البته بسیار دشوار است. مخالفان سوری از هم جدا شده اند و همواره گروههای افراطی بیشتری در آنها نفوذ می کنند.

وی افزود: غرب از افغانستان این درس را گرفته است که ما گروههای مخالف را مسلح کردیم و حالا همین سلاح ها را در برابر خود می بینیم.

آلبرایت در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ایفای نقش بین المللی آمریکا غیر قابل انصراف است در عین حال تصریح کرد که البته این به مفهوم این نیست که ما تکروی را مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 2035908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha