۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۵۹

امارات و عربستان بازهم فریب واشنگتن را خوردند/قرارداد 10 میلیارد دلاری برای نجات اقتصاد آمریکا

امارات و عربستان بازهم فریب واشنگتن را خوردند/قرارداد 10 میلیارد دلاری برای نجات اقتصاد آمریکا

آمریکا که سابقه ای طولانی در فریب دادن اعراب منطقه و فروش تسلحات خود به آنها دارد به بهانه های واهی بار دیگر توانست قراردادی به ارزش 10 میلیارد دلار با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی منعقد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا که در سالهای گذشته توانسته بود با تکیه بر موضوعی چون ایران هراسی، تسلیحات زیادی را به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فروخته و بدین ترتیب کارخانه های تسلیحاتی خود را از ورشکستگی نجات دهد بار دیگر توانست این کشورها را فریب داده و قرارداد تسلیحاتی جدیدی با آنها منعقد کند.

مشتریان آمریکا در این قرارداد جدید عربستان سعودی، امارات و رژیم صهیونیستی هستند و رویترز در خصوص این قرار داد جدید می نویسد : قراردادی که بیش از یک سال برای امضای آن مذاکراتی دو جانبه میان امریکا و  طرف های دیگر قرارداد در جریان بود در نهایت منعقد شد.

بخش اصلی این قرارداد مربوط به فروش هوایپمای چند منظوره به نام "اوسپری"(Osprey) است. در این قرارداد آمریکا مدل های v-22 Osprey را به کشورهای عربستان و امارات می فروشد.

این برای اولین بار است که آمریکا هواپیماهای Osprey را به کشور دیگری می فروشد.

نمونه ای از جنگنده چند منظوره Osprey

علاوه بر این هوایپمای نظامی چند منظوره، قرارداد جدید نظامی آمریکا با کشورهای عربی شامل تانکرهای سوخت گیری و موشک های ضد هوایی و 25 فروند جنگنده اف 16 است.

بر اساس این گزارش، جنگنده های اف 16 که از نوع Desert Falcon هستند در اختیار امارات قرار می گیرند. ارزش این 25 فروند جنگنده فالکون پنج میلیارد دلار عنوان شده است.

موشک های ضد هوایی آمریکا نیز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و هواپیماهای چند منظوره Osprey نیز در اختیار امارات و عربستان قرار می گیرند.

این قرارداد همچنین به امارات و عربستان این مجوز را می دهد که تسلیحات خاصی را که امکان هدف قرار دادن دشمن از فواصل دور را فراهم می کند خریداری کنند.

با این حساب آمریکا که به دلیل شرایط بد اقتصادی، اغلب بودجه های خود بویژه بودجه های نظامی را کاهش داده با عقد این قرارداد می تواند تا حدودی به اوضاع شرکت های تسلیحاتی خود سروسامان ببخشد.

کد خبر 2035929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha