۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۱۱

پس از دو روز نمایش/

"رسوایی" به درخواست ده نمكي در قم از اکران خارج شد

"رسوایی" به درخواست ده نمكي در قم از اکران خارج شد

قم - خبرگزاري مهر: مسئول امور سينمايي اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قم از توقف اكران فيلم رسوايي در قم به درخواست كارگردان اين فيلم خبر داد.

محمد كاظم رضواني در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: فيلم رسوايي به دليل درخواست مسعود ده‌نمکی در شهر قم از اكران خارج شد.

وي با اشاره به اينكه اين فيلم طي دو روز گذشته در سه سينماي قم اكران شده بود از استقبال خوب تماشاگران از اين فيلم خبر داد.

به گفته مدير امور سينمايي ارشاد قم دليل ده نمكي براي توقف اكران اين فيلم احترام به نظر مخاطبان قمي بوده است.

فیلم رسوایی هفته گذشته به شكل خصوصي از سوي بسيج دانشجويي مدرسه علميه معصوميه قم به منظور هدف نقد و بررسی ابعاد مختلف این فیلم و تجلیل از مسعود ده نمکی کارگردان و تهیه کننده در مدرسه علمیه معصومیه(س) اکران شد كه اين اكران نيز حاشيه‌هايي را در برداشت به گونه‌اي كه جانشين بسيج مدرسه علميه معصوميه قم در پاسخ به اظهار نظرهايي كه پيرامون تجليل از ده‌نمكي صورت گرفته بود اين تجليل را به دليل شخصيت انقلابي وي عنوان کرد.

رسوایی طي دو روز اكران در سينماهاي وتوس، آفتاب و تربيت قم اكران شده بود.

گفته‌هاي منتقدان و همچنين موافقان ده‌نمكي هر دو به دور از منطق است

حجت الاسلام عليرضا نائيني، دانش آموخته رشته علوم ارتباطات و رسانه از دانشگاه تهران كه در حال حاضر يكي از طلاب حوزه قم است و  در مراسم نمايش اين فيلم در مدرسه معصوميه حضور داشته و حتي در آن جلسه نيز  سخنراني كرده است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: من براي فيلم رسوايي نقدي را به حوزه دارم و آن اين است كه فيلمي كه درباره روحانيت ساخته شده در هر حال فارغ از له يا عليه روحانيت، اين قشر بايد اولين گروهي باشند كه به تماشاي فيلم مي‌نشينند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه گفته‌هاي منتقدان و همچنين موافقان ده‌نمكي هر دو به دور از منطق است عنوان كرد: بايد به چنين فيلم‌ها و حتي شخصيت‌ها نگاهي منطقي داشت.

اين طلبه حوزه علميه با بيان اينكه بنده تمام ساخته‌هاي ده نمكي را قوي نمي‌دانم تنها فيلم اخراجي‌هاي يك را داراي كيفيت دانست.

وي ادامه داد: مي‌توان گفت كه فيلم رسوايي ايشان نيز اثر قوي و در حد فيلم اخراجي‌هاي يك است.

نائيني با اشاره به اينكه ساخت‌هاي ده‌نمکی شايد در حد كارگردان‌هاي تراز اول نباشد، ابراز كرد: اما بايد گفت كه ايشان مخاطبان خود را پيدا كرده و اين مخاطبان نيز تعداد كمي نيستند كه بتوان آنها را ناديده گرفت.

این دانش آموخته رشته علوم ارتباطات و رسانه از دانشگاه تهران ادامه داد: فيلم رسوايي مي‌تواند براي برخي از روحانيون درس‌هاي خوبي داشته باشد.

وي ادامه داد: تنها اشكال محتوايي كه به اين فيلم بود اين است كه چرا حاج يوسف در اين فيلم در برخي از صحنه ها خود را در معرض اتهام قرار مي‌داد و اين درحالي است كه در دستورات اسلامي آمده است كه نبايد كسي خود را در معرض اتهام قرار دهد.

 اكران فيلم رسوايي در استان قم با اما اگرهاي فراواني همراه بود كه بالاخره به نظر مي‌رسيد با آغاز اكران اين فيلم در روز پنج شنبه حاشيه‌هاي آن نيز رو به كاهش است كه با دستور توقف اكران اين اتفاق رخ نداد.
 

کد خبر 2036260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha