۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

ابراهیمی خبر داد:

نام‌نویسی 5100 نامزد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران

نام‌نویسی 5100 نامزد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: از ابتدای نام نویسی چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون، پنج هزار و 105 نفر در حوزه های انتخابیه شهر و روستای استان نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادي ابراهیمی ظهر شنبه در نشست مشترك فرمانداران، معاونان فرمانداري و بخشداران استان اظهار داشت: برگزاري انتخابات شكوهمند و قانونمند، موضوع اول استان بوده و از هم اكنون با تدابير و آموزش هاي مناسب، متوليان اين امور آمادگي لازم را كسب كردند.

وي تعداد ثبت نام شوندگان تاكنون را 5 هزار و 105 نفر اعلام كرد و گفت: از اين ميزان 916 نفر در شهر و چهار هزار و 189 نفر در روستاهاي مازندران ثبت نام شدند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران از بخشداران استان خواست تا شرايط نامزدي در انتخابات شورا هاي اسلامي در روستاها را اطلاع رساني كنند و گفت: كانديداها مي توانند براي ثبت نام به فرمانداري و بخشداري ها مراجعه كنند و مراجعه به دفاتر پيشخوان الزامي نيست.

ابراهيمي با اشاره به آغاز ثبت نام از 26 فرودين ماه سالجاري تصريح كرد: زمان ثبت نام از نامزدهاي چهارمين دوره شوراهاي اسلامي ساعت 20 روز يكشنبه، يكم ارديبهشت به پايان مي رسد و اين مهلت تمديد نخواهد شد.

وي مشاركت كانديداها را تاكنون در استان خوب توصيف كرد و گفت: در برخي روستاها انتظار است واجدان شرايط براي حضور در انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي ورود پيدا كنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداری مازندران با اشاره به اينكه دشمن از تمامي ابزارهاي رسانه اي و تبليغاتي براي مخدوش كردن انتخابات 24 خرداد ماه كشورمان بهره گرفت، تصريح کرد: دشمنان جمهوري اسلامي ايران براي براندازي و تخريب چهره كشورمان در سطح منطقه و بين الملل به استفاده از جنگ تبليغاتي و عمليات رواني روي آورده اند و به اين وسيله مي خواهند مشروعيت سياسي ايران را كاهش دهند و ضريب اعتماد شهروندان را خدشه دار كنند.

وي افزود: حضور گسترده در انتخابات و مشاركت سياسي همه آحاد مردم در اين عرصه مي تواند براي كشور امنيت به ارمغان بياورد و از تهديدات احتمالي بكاهد.

ابراهيمي گفت: حماسه سياسي يعني حضور فراگير مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامي، نظام و مقام معظم رهبري در موقعيت حساس، كه امسال با انتخابات پيش رو يكي از صحنه هاي حضور مردم بارديگر رقم خواهد خورد.

تاکید بر مشارکت نامزدها برای حضور پرشور

سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران، يكي از ابزارهاي حضور گسترده مردم در انتخابات را مشاركت كانديداها دانست و گفت: با اعلام وزير كشور، براساس طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي كشور در مجلس شوراي اسلامي كه به تاييد شوراي نگهبان هم رسيده است، كساني كه در دوره هاي قبل عضوشورا بوده اند به شرطي كه در همان محل كانديداي عضويت در شورا باشند از شرط مدرك معاف هستند.

حجت الاسلام طالبي، رئیس كل دادگستري مازندران، مشاركت همه مسئولان قواي نظام در برگزاري باشكوه انتخابات را ضروري دانست و گفت: براي تحقق حماسه سياسي همه مردم و مسئولين بايد در اين عرصه حاضر باشند.

وي گفت: بايد شرايط رقابت صحيح و قانوني را براي نامزدهايي كه از سوي شوراي نگهبان تاييد شده اند را در شهرها و روستاهاي استان فراهم کرد.

طالبي با اشاره به اينكه از اموال دولتي و اماكن عمومي به نفع هيچ يك از كانديدا نمي توان استفاده كرد، افزود: وظيفه قوه قضاييه، پيشگيري از تخلفات انتخاباتي بوده و در اين راستا ستادي در دستگاه قضايي استان تشكيل شده است.

رئیس كل دادگستري مازندران گفت: شعبه وي‍ژه اي در سراسر استان براي بررسي تخلف انتخاباتي تشكيل شده است تا جرايم انتخابات در كمترين زمان رسيدگي شود.

کد خبر 2036273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha