۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶

حسینی خبر داد:

لزوم آموزش فرهنگ حفظ اموال عمومی به شهروندان/ خسارت 40 میلیون ریالی در منطقه 5 مشهد

لزوم آموزش فرهنگ حفظ اموال عمومی به شهروندان/ خسارت 40 میلیون ریالی در منطقه 5 مشهد

مشهد - خبرگزاری مهر: شهردار منطقه پنج مشهد با بیان اینکه تخریب پایه چراغ های بلوار ولایت بیش از 40 میلیون ریال به شهرداری منطقه پنج خسارت وارد کرده ، خواستار افزایش فرهنگ نگهداری از اموال عمومی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حسینی شنبه شب با بیان اینکه خسارت به پایه چراغ‌های بولوار ولایت برای چندمین مرتبه اتفاق افتاده است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شکستن لامپ‌های سطح خیابان‌ها و داخل پارک‌ها، شکستن جدول معابر برای بازگشایی مسیر عبور موتورسیکلت‌ها و نوشتن یادگاری روی دیوارهای منازل و مغازه‌ها از جمله موارد تخریب اموال عمومی است که در سطح منطقه پنج اتفاق می افتد.

وی افزود: تخریب اموال و فضاهای عمومی به ویژه در جوامع شهری، از پدیده‌هایی است که نه تنها خسارت‌های ناشی از آن، مدیریت‌های شهری را گرفتار مشکل و تنگنای نگهداری از مبلمان و تجهیزات عمومی می‌کند، بلکه شهروندان را نیز از داشتن امکانات و تجهیزات مورد نیازشان محروم می کند.

حسینی با اشاره به اینکه فعال شدن نهادهای فرهنگی و تربیتی در جهت آموزش فرهنگ شهروندی برای اصلاح اینگونه معظلات بسیار ضروری است،

 وی بیان کرد: یکی دیگر از پیامدهای تخریب اموال عمومی، خسارت‌های مالی آن است که سالانه هزینه بسیار هنگفتی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند .

شهردار منطقه پنج مشهد تاکید کرد: از آنجا که بودجه اداره شهر توسط ساکنان آن پرداخت می‌شود، خسارت‌های مالی این پدیده نیز در اصل بر دوش مردم سنگینی می‌کند.

وی افزود:  با بروز خسارت ها شهرداری به جای بهره‌گیری این هزینه‌ها در توسعه و عمران ملزومات شهری، بخش قابل توجهی از درآمد مدیریت های شهری را به تامین مجدد و بازسازی امکانات و تجهیزات تخریب شده اختصاص می‌دهد.

 

 

کد خبر 2036751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha