۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

هادی عقیلی با الکاس عنوان کرد؛

بازگشتم به تیم ملی فوتبال ایران با حضور کی‌روش دشوار است

بازگشتم به تیم ملی فوتبال ایران با حضور کی‌روش دشوار است

مدافع ایرانی تیم فوتبال القطر با اشاره به اینکه تا زمانیکه کی‌روش سرمربی تیم ملی است، بازگشتش به تیم ملی دشوار خواهد بود، گفت: از تیم ملی ایران کناره‌گیری نکرده و اگر مسئولان بخواهند حتما به تیم ملی ملحق می‌‎شوم زیرا در این شرایط با قلبم عمل می‌کنم نه عقلم.

 به گزارش خبرنگار مهر، هادی عقیلی مدافع تیم فوتبال القطر قطر پیش از سفر 3 روزه به ایران برای استراحت و گفتگو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به خاطر بحران اخیرش با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با شبکه الکاس مصاحبه کرد. وی در این گفتگو با صراحت بیشتری نسبت به گذشته، مسائل مختلفی را بیان کرد که بخشی از این صحبت‌ها را در زیر می‌خوانید:

* شبکه الکاس: شرایط تیم القطر را در این فصل چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- هادی عقیلی:
شرایط تیم خیلی خوب بود اما نتایج به نفع ما نبوده زیرا امتیازهای خوبی را از دست دادید. البته به دلیل تغییرات مدیریتی در ابتدای فصل، برای‌مان مشکلات داخلی پیش آمد. بطور کلی از عملکرد خودم راضی‌ام زیرا کوتاهی نکرده و تمام تلاشم را برای موفقیت تیم انجام دادم.

* این مشکلات چه بود؟
- این مسائل مربوط به باشگاه بوده و سخت است بخواهم در رسانه‌ها به آن اشاره کنم.

* شما به عنوان یک مدافع حرفه‌ای برای تقویت خط دفاع القطر به خدمت گرفته شدید اما به نظر شما دلیل نوسات دفاعی تیم چه بود؟
- بازیکن از خطا مبرا نیست و به خاطر همین اشتباهات بازیکنان، توپ وارد دروازه می‌شود. ضمن اینکه من مدافع هستم و آخرین فردی که از دروازه دفاع می‌کند. وقتی درمورد اشتباهات من صحبت می‌کنید باید بگویم، در 3 یا 4 گل از 34 گل خورده تیم در این فصل مقصر هستم. طبیعی است در هر تیمی در دنیا، دفاع از خط حمله آغاز می‌شود نه از خط دفاع اما در لیگ قطر اینگونه نیست زیرا هنگامی که مهاجمان در خط حمله توپ را از دست می‌دهند، کمتر می‌توان مهاجمی را پیدا کرد که برای حمایت از مدافعان به عقب بازگردد.

* به عنوان رهبر خط دفاعی، چرا سعی نکردید برای حل این مشکل سایر بازیکنان را هدایت کنید؟
- قطعا تلاش می‌کنم این مسئله را به بهترین شکل انجام دهم اما طبیعی است با مشکلاتی روبرو هستم. من از ابتدای فصل در تیم القطر بازی می‌کنم اما تصور کنید در بعضی مقاطع اسم بازیکنان دیگر که کنارم بازی می‌کردند، را نمی‌دانم. با توجه کرد بازی در خط دفاع نیاز به هماهنگی و یک انسجام دارد. برای مثال زمانیکه در سپاهان بازی می‌کردم، هماهنگی بسیاری بین بازیکنان در خط دفاع وجود داشت. حتی برای حمایت از مدافعان، بازیکنان هجومی تیم هم برای پوشش به عقب باز می‌گشتند، درحالیکه در لیگ قطر این مسئله وجود ندارد.
احتمالا دلیل این مسئله بی‌تجربگی مدافعان است زیرا بسیاری از آنها جوان بوده و تجربه کافی ندارند. خصوصا اینکه بیشتر بازیکنان خط دفاع بومی و قطری هستند و یکی از آنها مانند من خارجی هستند، درحالیکه مهاجم رقیب حرفه‌ای و خارجی بوده و در بالاترین سطح بازی می‌کنند، موضوعی که باعث می‌شود در اکثر مواقع پیروزی با مهاجمان باشد. البته زمانیکه در خصوص مهاجمان صحبت می‌کنیم، باید نام "تاباتا" بازیکن برزیلی الریان(حریف تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا) را نام ببرم که مهارت‌‎های بسیار بالایی دارد، با وجود اینکه در خط حمله بازی نمی‌کند اما برای تیم‌های رقیب بسیار خطرناک است و معتقدم وی بین بازیکنان لیگ قطر، بازیکنی شاخص و متفاوت است.

* آیا فاصله گرفتن تیم قطر از رده‌های بالای جدول لیگ ستارگان قطر طبیعی است؟
* تیم ما مستحق رسیدن به رده‌های بالاتر بود زیرا مدیریتی عالی، مربی شایسته و بازیکنان و داخلی و خارجی حرفه‌ای در اختیار دارد اما با این حال الریان، السد، لخوییا، الجیش، الغرافه ... از نظر مادی قویتر بوده و بازیکنان و حرفه‌ای و برجسته‌تری را به خدمت گرفتند، به همین دلیل راه پیدا کردن بین به این تیم‌ها سخت است.

* در این بین آیا بروز برخی مشکلات داخلی بین لازارونی سرمربی برزیلی تیم با برخی از بازیکنان روی نتیجه‌گیری القطر تاثیر منفی داشت؟
* من‌ نمی‌خواهم در این زمینه صحبت کنم!

* چه تفاوتی بین تجربه فعلی خود با قطر و تجربیاتی که در گذشته داشتید، می‌بینید؟
* من تجربه بسیاری خوبی را در القطر بدست آوردم. البته همه تیم‌ها مشکلات مثبت و منفی دارند اما به نظر من تفاوت بین دو تیم القطر و العربی از نظر تماشاگران است. در العربی تماشاگران بازیکنان را بازخواست می‌کردند اما در قطر کسی نیست بازیکنان را بازخواست و در زمان باخت مورد سوال قرار داده و در زمان پیروزی به آنها تبریک بگویند.

* آیا به دلیل مسائل فنی لیگ ستارگان قطر را انتخاب کردید یا به دلیل مسائل مالی؟
- با تمام مشکلاتی که بازیکنان در لیگ ستارگان با آن روبرو هستند، من تجربه‌ بسیاری از بازی در قطر بدست آوردم. در این مدت به عنوان مدافع مقابل مهاجمان و بازیکنان بسیار حرفه‌ای بازی کردم و از نحوه رویارویی با آنها و جلوگیری از خطراتشان خیلی استفاده کردم.

* مشکلاتی که بازیکنان خارجی در لیگ ستارگان با آن مواجه هستند، چیست؟
- فوتبال قطر با فوتبال مناطق دیگر بسیار متفاوت است بویژه از نظر آب و هوایی و نبودن تماشاگران. در مقاطعی از سال گرمای شدیدی در قطر حاکم است و بازیکنان تحت تاثیر آن هستند. نقطه منفی دیگری که آن را تجربه کردم، وقفه‌های زیادی بود که در برگزاری این لیگ بوجود می‌آید و باعث می‌شود بازیکنان زمان بیشتری تمرین کند تا اینکه در مسابقات به میدان برود. ضمن اینکه لیگ ستارگان با 12 تیم برگزار می‌شود، موضوعی که تاثیر منفی روی تیم‌ها و بازیکنان می‌گذارد و تاثیر منفی در تیم ملی قطر می‌گذارد زیرا باعث کاهش بازیکنان با تجربه در پست‌های مختلف آن می‌شود.

* سطح فنی لیگ قطر در این فصل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- سطح بسیار خوبی  داشت زیرا رقابت قهرمانی تا پایان بین تیم‌های السد و لخویا وجود داشت.

* دلیل ناکامی ستارگان تیم ملی ایران در دو فصل گذشته لیگ قطر چه بود و آیا این مسئله تاثیر منفی در افت تیم ملی ایران داشت؟
- ما شاهد حرفه‌ای شدن بعضی از بازیکنان ایرانی طی سال‌های اخیر در لیگ قطر بودیم، مانند محمدرضا خلعتبری و فرهاد مجیدی. هم اکنون نیز من در تیم القطر و تیموریان در الخریطیات بازی می‌کنند. همانطور که گفتم گرمای قطر و فاصله بسیار در زمان برگزاری، روی مسابقات تاثیر منفی می‌گذارد. اما افت تیم ملی ایران هیچ ارتباطی به بازی ایرانی‌ها در لیگ قطر ندارد، علتش این مسئله به تصمیم کی‌روش بر می‌گردد که تاکتیک تیم را تغییر داده و جایگزینی و نوسازی در بازیکنان تیم ملی ایجاد کرده است.

* صحبت از تیم ملی ایران پیش آمد، مشکل شما با کی‌روش در چه موردی است و چرا از تیم ملی ایران حذف شدید؟
- یک بحران و مشکل کوچکی با مربی برایم بوجود آمد که این مسئله با شکل نادرستی به مسئولان فدراسیون فوتبال، آنهم قبل از بازی با لبنان مطرح شد. در این خصوص و برای روشن شدن مسئله با مسئولان فدراسیون فوتبال دیدار می‌کنم. البته فکر می‌کنم تا زمانیکه کی‌روش سرمربی تیم ملی است، بازگشتم به تیم ملی دشوار خواهد بود.

* معنای حرف شما این است با وجود تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال ایران برای حل و فصل این مشکل با کی‌روش، از فوتبال کناره‌گیری خواهید کرد؟
- البته که من کناره‌گیری نخواهم کرد زیرا این تیم ملی کشورم است و عشق و علاقه من باعث می‌شود در این تیم حضور داشته باشم. اگر مسئولان بخواهند حتما به تیم ملی ملحق می‌‎شوم زیرا در این شرایط با قلبم عمل می‌کنم نه عقلم زیرا کشورم را بسیار دوست دارم.

* در مورد شرایط حرفه‌ای شما در تیم القطر صحبت کنیم... آیا قصد دارید فصل بعد هم در این تیم بازی کنید؟
- هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته‌ام و کسی هم در مورد تمدید قرارداد با من صحبت نکرده است. البته پیشنهاداتی هم از برخی باشگاه‌های قطری داشتم که بررسی آنها را تا پایان فصل به تاخیر انداخته‌ام و در پایان فصل بصورت رسمی در این مورد تصمیم گیری می‌کنم.

* چه تیم‌هایی شما را می‌خواهند، آیا به بازگشت به ایران فکر کرده‌اید؟
- به خاطر احترام به مسئولان تیم القطر فعلا در این خصوص صحبت نمی‌کنم،  به ویژه هنگامی که ما مسابقات مهمی در جام حذفی شاهزاده قطر پیش رو داریم. هرچند به خاطر مشکلات خانوادگی، در مورد بازگشت به ایران فکر کردم.

* شانس موفقیت تیم قطر در جام امیر قطر( جام حذفی) را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- فرصت بزرگی برای موفقیت در این جام داریم زیرا بازی‌های حذفی بسیار متفاوت با لیگ است و با تلاش فراوان می‌خواهیم به بالاترین سطح در این جام برسیم. همچنین می‌خواهیم تجربه تیم الغرافه را که در فصل پیش با وجود ناکامی در لیگ، توانست جام حذفی را ببرد، تکرار کنیم.

* شانس صعود ایران به جام جهانی را چقدر می‌دانید؟
- هنوز برای تیم ملی ایران فرصت وجود دارد و پیروزی در بازی‌های آینده بلیت جام جهانی را به ما می‌دهد. معتقدم بازی ما با تیم ملی قطر در خردادماه در مشخص کردن وضعیت تیم ملی بسیار تاثیرگذار است.

* تیم ملی قطر را با سرمربیگری فهد ثانی چگونه دیدید؟
* تیم قطر با گذشته بسیار فرق کرده است، برای نخستین مرتبه است که می‌بینم بازیکنان با شور و اشتیاق وارد بازی می‌شوند. نمونه آن بازی با کره‌جنوبی بود که بازیکنان با روح جنگندگی بازی می‌کردند، به همین دلیل باید بگویم رقابت سختی با این تیم برای صعود به جام جهانی خواهیم داشت.

* در پایان، فکر می‌کنید چه تیمی در جام حذفی می‌شود؟
- در جام حذفی رقابت سختی بین همه تیم‌های شرکت کننده وجود دارد و پیش بینی سخت است، البته امیدوارم تیم القطر این جام را فتح کند.

کد خبر 2036860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha