۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

مخالفت مجلس با انتزاع خدمات بیمه درمانی مددجویان روستایی از سازمان بیمه سلامت ایران

مخالفت مجلس با انتزاع خدمات بیمه درمانی مددجویان روستایی از سازمان بیمه سلامت ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح انتزاع خدمات بیمه درمانی مددجویان روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر از سازمان بیمه سلامت ایران و الحاق آن به کمیته امداد امام خمینی(ره) مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی طرح انتزاع خدمت بیمه درمانی مددجویان روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر از سازمان بیمه سلامت ایران و الحاق آن به کمیته امداد امام خمینی(ره) را در دستور کار داشتند.

نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 94 رای موافق ، 66 رای مخالف و 22 رای ممتنع از 207 نماینده حاضر با کلیات این طرح مخالفت کردند.

75 نفر از  نمایندگان مجلس پای این طرح را امضا کردند.

در این طرح آمده است : یک تبصره به عنوان تبصره 6 به بند "ب" ماده 38 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه الحاق می گردد.

تبصره 6- کمیته امداد امام خمینی(ره) موظف است تا پایان سال 1393 به مددجوان روستایی و عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر تحت حمایت خود به وظایف سابق برای پوشش بیمه درمانی اقشار مذکور ادامه دهد.

اعتبار مورد نیاز این تبصره از ردیف 30482 بیمه سلامت ایران کسر و به ردیف 30440 کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه می گردد.

طراحان این طرح معتقد بودند از سال 84 تا کنو به دلیل پوشش بیمه روستائیان از جانب سازمان بیمه خدمات درمانی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) وضعیت نابسامانی از حیث هزینه های خدمات درمانی به وجود آمده است و همین یک سال شدن بیمه باعث شده است تا آنان از مزایا و خدمات مربوطه بیمه ای محروم شوند.

طراحان معتقد بودند انتزاع این بخش از سازمان بیمه سلامت ایران و الحاق آن به کمیته امداد امام خمینی(ره) به این دلیل که کمیته امداد شناخت بهتری از خانواده های تحت پوشش دارد می تواند خدمات بیمه ای با کیفیت و کمیت مضاعف به مشمولان ارایه دهد.

اما در مقابل مخالفان معتقد بودند نباید با چنین طرح هایی سازمان بیمه سلامت ایران را تکه و پاره کرد. این طرح مغایر قانون برنامه است و برای پزشک خانواده هم مشکل ساز خواهد بود.

نمایندگان مخالف معتقد بودند بهتر است مجلس کار نظارتی خود را تقویت کند تا اینکه قانونی را تصویب کرده و کار دستگاهی را به دستگاه دیگر واگذار کند.

براساس این گزارش نماینده دولت که حاضر در مجلس بود از نظر مخالف دولت نسبت به این طرح خبر داد.

پس از عدم موافقت نمایندگان با کلیات این طرح، طرح مذکور  از دستور کار مجلس خارج شد.

کد خبر 2037288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha