۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۰

جعفری:

قرارداد "تونی" از قلعه نویی کمتر است/ انتخاب سرمربی آینده به عهده هیئت مدیره است

قرارداد "تونی" از قلعه نویی کمتر است/ انتخاب سرمربی آینده به عهده هیئت مدیره است

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: مبلغ قرارداد تونی اولیویرا و همکارانش در فصل جاری حدود 300 میلیون تومان از مبلغ کادر فنی فصل گذشته کمتر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین جعفری ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وجود یک جریان خزنده علیه باشگاه تراکتورسازی و شخص مدیر عامل این باشگاه اظهار داشت: متاسفم که باشگاه تراکتورسازی و منِ مدیرعامل سیبل این شایعات شده ایم و هر روز شایعه ای مبنی بر درگیری مدیرعامل با مربی، مربی با بازیکن منتشر می شود و البته می دانیم که برخی ها با انتشار چنین حواشی نمی خواهند تراکتورسازی در لیگ امسال حتی سوم شود.

وی ادامه داد: با اینکه مسائلی در باشگاه تراکتورسازی به وجود می آید و مثل همه باشگاه های بزرگ و پرهوادار حواشی اطراف تیم ایجاد می شود اما باید بگویم که همدلی در بین مدیریت، کادر فنی و بازیکنان وجود دارد و شاید شرایط فوتبال ما با شخصیت حرفه ای یک مربی همچون تونی اولیویرا چندان سازگار نیست که بعضی مسایل پیش می آید و برخی ها هم آن را بیش از حد بزرگ جلوه می دهند.

جعفری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا به صورت شفاف وضعیت سرمربی این تیم را برای فصل آینده مشخص نمی کنید؟ گفت: ببینید فوتبال یک تجارت است و باشگاه ها با توجه به منابعی که در اختیار دارند، تصمیم گیری می کنند. آقای تونی اولیویرا را من پیدا کرده ام و به فوتبال ایران شناسانده ام و به همین خاطر همه ضعف و قوت این مربی به پای من نوشته می شود. بصورت شفاف بگویم که پس از بازگشت از ابوظبی وضعیت آقای تونی در جلسه ای که با هیئت مدیره خواهیم داشت، مشخص خواهد شد.

وی افزود: در مورد وضعیت سرمربی فصل آینده تراکتورسازی باید بگویم که امسال من کار انتخاب سرمربی را به هیئت مدیره واگذار کرده ام و البته از سوی هیئت مدیره از آقای تونی شرایط و برنامه اش برای فصل آینده را خواسته ایم که وی انجام این کار را منوط به تسویه حساب دانسته است. البته پس از اینکه آقای تونی شرایط و برنامه خود را به باشگاه ارائه داد، یکی از شرایط باشگاه نیز این خواهد بود که قرارداد وی را به ريال تمدید کند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه گرانی غیر قابل پیش بینی دلار جدی ترین عامل برای بروز مشکلات مالی باشگاه تراکتورسازی و همچنین ایجاد مشکل برای پرداخت مبلغ قرارداد تونی اولیویرا بود، تصریح کرد: قرارداد ما با آقای تونی و همکارانش 800 هزار دلار بود و این رقم را وقتی به ریال حساب کردیم، دیدیم که این مبلغ حتی از مبلغ قرارداد آقای قلعه نویی و دستیارانش در فصل گذشته 300 میلیون تومان نیز پائین تر است اما گرانی دلار باعث شد تا مابه التفاوت یک میلیارد و 400 میلیونی با آنچه ما حساب کرده بودیم، بوجود بیاید.

جعفری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در این خصوص که خود او چقدر به مدیرعامل ماندن در باشگاه تراکتورسازی امیدوار است، گفت: باید بگویم که شرایط من هم مثل شرایط تونی اولیویرا است و من هم نمی دانم که فصل بعد مدیرعامل هستم یا نه! که در این خصوص هم تصمیم با اعضای هیئت مدیره است. شاید بهتر نباشد من این مسئله را مطرح کنم اما می گویم که هیچ مدیرعامل دیگری نمی توانست در این سه سال با شرایط مالی باشگاه تراکتورسازی دوام بیاورد چراکه من 90 درصد فعالیتم در این حدود سه سال روی مسائل مالی بوده و شاید 10 درصد روی مسائل مدیریتی کار کرده ام.

وی با انتقاد از شعارهایی که علیه او در ورزشگاه سر داده می شود، عنوان کرد: من از هواداران یک سئوال دارم؛ اینکه مگر تیم در حال سقوط است یا اتفاق خاصی افتاده که علیه مدیر عامل شعار می دهند؟ چرا وقتی یک بازی را می بریم می گویند برد کادر فنی بوده اما وقتی می بازیم می گویند عامل باخت مدیرعامل بوده است؟ من فلسفه وجودی شعار حیا کن رها کن را نمی دانم و متوجه نیستم که چرا باید مدیرعامل پاسخگوی باخت تیم مقابل الشباب باشد.

جعفری ادامه داد: من 32 سال در فوتبال نبوده ام و 18 جام هم نیاورده ام و تنها سه سال است که به فوتبال آمده ام اما هواداران تیم بستن ما را با دیگر تیم ها مقایسه کنند. مثلا ما قرارداد دو بازیکن پرتغالی را در نیم فصل فسخ کردیم، آنها بازیکنانی بودند که کادر فنی قبلی تائید کرده بود و ما هم اشتباه بزرگی مرتکب شدیم و با این دو بازیکن قرارداد بستیم.

وی در خصوص اینکه گفته می شود هواداران از تراکتورسازی قهر کرده اند، یادآور شد: تعداد اندکی هستند که در فضای سایبری درگیر هستند و موفقیت تیم تراکتورسازی را نمی خواهند، آنها می خواهند روی دیگر هواداران هم اثر بگذارند اما اینکه گفته می شود هواداران با تراکتورسازی قهر هستند را قبول ندارم و معتقدم که حضور کم تعداد هواداران در بازی با فولاد نوعی اعتراض به نتایج ضعیف تیم بود.

کد خبر 2037403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha