۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۲۱

یاوری در گفتگو با مهر:

کارگروه مقابله با گرد و غبار در کرمانشاه تشکیل شد/کاهش اثرات زیانبار شیوع ریزگردها

کارگروه مقابله با گرد و غبار در کرمانشاه تشکیل شد/کاهش اثرات زیانبار شیوع ریزگردها

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: معاون منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تشکیل کارگروهی با هدف مقابله با اثرات زیانبار گرد و غبار در کرمانشاه خبرداد.

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به منظور کاهش اثرات زیانبار گرد و غبار و ریزگردها در استان کرمانشاه کارگروهی تشکیل شده که سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ریاست این کارگروه را به عهده دارد.

وی افزود: این کارگروه وظایفی را در خصوص مبحث مقابله با پدیده گرد و غبار  و کاهش بروز اثرات زیانبار این پدیده تا حد ممکن را به عهده دارد.

یاوری گفت: سازمان هایی چون محیط زیست، مدیرت بحران استانداری، هواشناسی، علوم پزشکی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ارکان اصلی این کارگروه بوده و سایر سازمان ها نیز به تناسب در این کارگروه فعالیت و مشارکت خواهند کرد.

معاون منابع انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: برای مثال زمانی که هواشناسی شیوع گرد و غبار را پیش بینی می کند نهادی چون دانشگاه علوم پزشکی موظف به اعلام توصیه های بهداشتی در این زمینه به افراد است.

وی گفت: سازمان محیط زیست در این کارگروه با نصب یک سری ایستگاه های سنجش و اندازه گیری میزان آلاینده ها در هوا به صورت 24 ساعته و آنلاین اقدام به سنجش کیفی هوا کرده و این داده ها را در اختیار سازمان هایی چون علوم پزشکی و مدیریت بحران قرار می دهد.

یاوری تصریح کرد: در واقع سازمان محیط زیست به عنوان یک ناظر و دبیر دراین کارگروه فعالیت کرده و زمان جلسات و فعالیت های صورت گرفته را به اعضای کارگروه اعلام و وظیفه هماهنگی بین اعضا و انعکاس فعالیت های استان به دبیرخانه کارگروه در سازمان محیط زیست کشور را به عهده دارد.

معاون منابع انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: دیگر سازمان های عضو در کارگروه مقابله نیز وظایفی را به عهده دارند که از جمله این وظایف می توان به وظیفه اعلام توصیه های بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی، و ایجاد و توسعه فضای سبز و حفظ و حراست از جنگل ها و فضای سبز کنونی توسط سازمان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اشاره کرد.

یاوری تصریح کرد: وجود فضا و کمربند سبز در حاشیه و داخل شهرها تا حد زیادی می تواند از اثرات زیانبار پدیده گرد و غبار بکاهد و متولی این امر دستگاه هایی چون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی هستند.

وی افزود: همچنین دستگاه هایی چون شرکت آب منطقه ای نیز عضو این کارگروه بوده که با مدیریت استفاده از آب های زیر زمینی و مدیریت در برداشت و بهر برداری از تالاب ها و ایجاد و ساخت سدها تا حد زیادی می توانند مانع شیوع ریزگردها در استان شوند.

معاون منابع انسانی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در پایان وضعیت کنونی تالاب های استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر تمامی موارد گفته شده در استان مدیریت شود شیوع این ریزگردها از کشورهایی چون عربستان، ترکیه، سوریه اردن و عراق نیز چندان تاثیری بر شیوع آن در استان نخواهد داشت و تا حد زیادی از ورود این گردو غبار ها به استان جلوگیری می شود.

کد خبر 2037421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha