۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

"وستروله" مطرح کرد:

لزوم تلاش بیشتر برای تقویت راهکاری سیاسی در سوریه/ تردید درباره تحویل سلاح به مخالفان سوری

لزوم تلاش بیشتر برای تقویت راهکاری سیاسی در سوریه/ تردید درباره تحویل سلاح به مخالفان سوری

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه ما باید تلاشهای خود را برای یک راه حل سیاسی در سوریه تقویت کنیم، درباره مسئله تحویل سلاح به مخالفان سوری ابراز شک کرده و گفت که این سلاح ها می تواند علیه خود ما استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گیدو وستروله"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی "اوزنا بروکر سایتونگ"، درباره اوضاع فعلی سوریه با نادیده گرفتن نقش غربی ها و متحدانشان در ادامه ناامنی و خشونتها در سوریه به سبب حمایتهای گسترده مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی از گروههای مسلح در این کشور اظهار داشت: اوضاع سوریه بسیار ناراحت کننده است. این مسئله مهم است که ما تلاشهای خود را برای یک راه حل سیاسی تقویت کنیم. تنها از این راه است که یک شروع جدید دموکراسی برای این کشور ممکن خواهد شد. ما خواهان سوریه ای هستیم که در مسیر دموکراسی بوده و در برابر اقلیتها و همه مذاهب با مدارا رفتار کند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که شما نشست گروه به اصطلاح دوستان سوریه در استانبول را چگونه ارزیابی می کنید گفت: ما همچنین با گروههای مخالف سوری درباره ضرورت یک راهکار سیاسی در سوریه متحد بودیم. در این راستا ما باید مخالفان سوری را تقویت کنیم.

وستروله در ادامه با بیان اینکه ما منحصرا از گروههای میانه رو و دموکرات در بین مخالفان سوری حمایت می کنیم و به مردم سوریه و اردوگاههای پناهندگان کمک می کنیم، خواستار فاصله گرفتن گروههای مخالف سوری از گروههای افراطی شده و در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که ما در استانبول مشترکا تصمیم گرفتیم که حمایتهای بین المللی برای مخالفان سوری را از طریق ارگانهای مشروع وابسته به مخالفان انجام دهیم.

وی همچنین درباره تحویل سلاح به مخالفان سوری ابراز شک و تردید کرد و گفت: خطر اینکه این سلاحها در دستهای تروریستها افتد، بسیار بالاست. ما درباره تحویل سلاح به مخالفان سوری در نشست موسوم به تماس در استانبول به صورت فشرده صحبت کردیم. ما باید با دقت این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم. سلاحهایی که ما به مخالفان سوری تحویل می دهیم می تواند در دستان افراد بدی قرار گرفته و علیه ما و دوستانمان همچنین در آن طرف مرزهای سوریه به کار گرفته شود.

وی همچنین مدعی تلاشهای آلمان برای تامین نیازهای مردم سوریه و بازسازی دوباره این کشور شد.

کد خبر 2037835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha