۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

آمار نهايي داوطلبان شوراهاي يزد/

ثبت نام 3400 نفر در انتخابات شوراهاي يزد/ نام 120 زن در فهرست داوطلبان

ثبت نام 3400 نفر در انتخابات شوراهاي يزد/ نام 120 زن در فهرست داوطلبان

یزد - خبرگزاری مهر: نام نویسی از کاندیداهای شورای شهر و روستاهای استان یزد در حالي به پايان رسيد كه بيش از سه هزار و 400 نفر در اين دوره ثبت نام كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اتمام وقت اداری روز یکشنبه، بیش از سه هزار و 400 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان یزد ثبت نام کرده اند تا رقابت انتخاباتي را داغ تر از دوره های قبل به نمایش بگذارند.

افزایش جمعیت برخی شهرها باعث شده تا در این دوره از انتخابات، تعداد اعضای شوراها نیز در چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اضافه شود و این موضوع تنور انتخابات و رقابت برای کسب کرسی های شوراهای شهر را داغ تر کرده است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رقابت برای حضور در عرصه انتخابات شوراها در این دوره بسیار پررنگ تر از دوره قبل است.

مهدی تقوایی ادامه داد: نام نویسی کاندیداها برای شرکت در این عرصه انتخاباتی به حدی مورد استقبال قرار گرفت که با تمدید مهلت چند ساعته، نام نویسی بسیار وقت گیر بود.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها تکمیل فرم به صورت دستی انجام شد و ثبت سامانه و مکانیزه کردن اطلاعات به امروز موکول شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا را بیش از سه هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با دوره قبل رشد 20 درصدی داشته است.

وی تعداد داوطلبان دوره سوم انتخابات شوراهای استان یزد را با احتساب شهرستان طبس دو هزار و 909 نفر اعلام کرد.

تقوایی عنوان کرد: همچنین در بین داوطلبان 120 نفر از بانوان دیده می شوند که در این زمینه نیز در مقایسه با دوره قبل رشد داشته ایم.

وی در خصوص اعلام تایید و رد صلاحت داوطلبان گفت: نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی است و با گذراندن مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

گزارش های خبرنگار مهر از شهرستان های استان یزد حاکی از این است که در 10 شهرستان استان یزد هم استقبال از حضور در عرصه انتخابات و رقابت برای کسب صندلی های پارلمان شهری و روستایی گسترده بوده است.

شمار داوطلبان در شهرستان تفت که کمتر از سایر شهرستان ها مورد استقبال قرار گرفته بود، به بیش از 360 نفر رسیده است و این شهرستان گوی سبقت را از سایر شهرستانها ربوده است.

بر این اساس در بخش مركزی تفت حدود 160 نفر، بخش نیر بالغ بر 110 نفر و بخش گاریزات نیز بیش از 60 نفر برای كاندیداتوری در شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان نا نویسی کرده اند.

شمار داوطلبان در شهرستان بافق هم از مرز 160 نفر گذشته است اما هیچ کاندیدایی از بانوان برای حضور در عرصه انتخابات شوراها در بافق اعلام حضور نکرده است.

شهرستان اردکان هم با نام نویسی از بیش از 333 کاندیدا به استقبال انتخابات رفته است. نکته اینکه تنها 50 نفر از شهر اردکان برای انتخابات شوراها نام نویسی کرده اند.

در بخش عقدا 116 نفر ، بخش مركزی 38 نفر و بخش خرانق 103 نفر برای كاندیداتوری در شورای های اسلامی روستاهای شهرستان اردکان اعلام حضور و نام نویسی کرده اند.

در روستاهای اردکان 223 نفر مرد و هفت نفر زن و در شهر اردکان 71 نفر مرد و پنج نفر زن خود را به عنوان كاندید در انتخابات معرفی كرده اند.

در شهرستان ابرکوه هم بیش از 210 نفر خود را برای رقابت در این عرصه معرفی کرده اند که از این تعداد 32 نفر در شهر ابركوه و 16 نفر در شهر مهردشت و 55 نفر در روستاهای بخش بهمن و 108 نفر نیز در روستاهای بخش مركزی ابركوه برای نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و مناطق روستایی این شهرستان داوطلب شده اند.

در شهرستان یزد اما وضعیت به گونه ای متفاوت است. شمار داوطلبان در شهرستان یزد به 455 نفر رسیده است که از این تعداد 419 نفر مرد و بقیه را بانوان تشکیل می دهند.

در حوزه شهر حمیدیا نیز تعداد 37 نفر ثبت نام نهایی شدند كه شش نفر از آنها زن هستند و در حوزه شهر شاهدیه نیز با یک نفر بیشتر تنها نام یک زن به چشم می خورد.

در زارچ نیز تعداد 19نفر ثبت نام كرده اند كه دو نفر خانم هستند و در روستاهای بخش مركزی یزد نیز 132نفر ثبت نام نهایی شده اند كه چهار نفر از بانوان هستند.

به گزارش مهر، ثبت نام كاندیداهای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان یزد از 26 فروردین ماه آغاز و تا ساعت بیست و چهار روز یكشنبه اول اردیبهشت ماه انجام شد.

کد خبر 2038020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha