۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵

محمدی زاده خبر داد:

اختصاص 50 میلیارد تومان برای احیای تالاب های خوزستان

اختصاص 50 میلیارد تومان برای احیای تالاب های خوزستان

اهواز- خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص 50 میلیارد تومان به منظور احیای تالاب های استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی زاده ظهر دوشنبه در حاشیه همایش محیط یاران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نقش و  تاثیرگذاری تالاب ها در بروز پدیده گرد و غبار، سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات تاثیرگذاری در راستای احیای تالابها انجام داده است.

وی از تخصیص اعتبارات لازم برای احیای تالابها خبر داد و گفت: در این بخش امسال 50 میلیارد تومان اعتبار برای تالاب های خوزستان تخصیص داده شده است.

محمدی زاده به وضعیت تالاب شادگان اشاره کرد و گفت: در حالیکه تالاب شادگان به دلیل عدم تامین حق آب از مهمترین کانون های تولید ریزگرد به شمار می رفت، اما با تامین اعتبار لازم برای احیای این تالاب و تامین حق آب این تالاب دیگر نقشی در تولید ریزگردها ندارد.

وی همچنین به وضعیت تالاب هورالعظیم و هویزه اشاره کرد و گفت: تامین حقابه این دو تالاب به دلیل برخی از اقدامات وزارت نفت با مشکل مواجه می شد که در حال حاضر با تعهدات وزارت نفت پیش بینی می شود مشکل این دوتالاب نیز رفع و نقش کمتری در تولید ریزگردها ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون میزان تولید ریزگردها در کشور و استان خوزستان بسیار کاهش یافته و باید از تولید ریز گرد در کشورهای همسایه نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه 90 درصد ریزگردها مربوده به کشور عراق و کشورهای همسایه از جمله سوریه، اردن، عربستان سعودی و شمال آفریقاست، اظهار کرد: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست فعالیتهای گسترده ای در دستور کار دارد.

محمدی زاده در بخش دیگر سخنان خود به مجوز استخدام در سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال جاری در حدود 10 هزار نیرو در سازمان به کار گرفته می شود.

وی تصریح کرد: رشته های جدید زیست محیطی از جمله اچ اس ایی و رشته هایی با گرایش شیمی در دانشگاه های محیط زیست وارد شده است که دانشجو می پذیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزایش پرداختی به نیروهای شاغل در این سازمان و کاهش فشار کار را از  برنامه های امسال سازمان محیط زیست عنوان کرد.

کد خبر 2038369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha