۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰

اخبار امنیتی سوریه/

آزادی یک منطقه استراتژیک در عملیات ارتش / افراد مسلح دو اسقف سوری را در حلب ربودند

آزادی یک منطقه استراتژیک در عملیات ارتش / افراد مسلح دو اسقف سوری را در حلب ربودند

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه گروههای برهم زننده امنیت و ثبات و آزادسازی یک منطقه استراتژیک و کشته شدن شمار زیادی از افراد مسلح از جمله یک تروریست سعودی از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری سوریه(سانا) از ربوده شدن دو اسقف سوری توسط افراد مسلح در روستایی در شمال سوریه هنگام بازگشت از یک سفر کمک رسانی داخلی پیش از ورود به حلب خبر داد. بر اساس این گزارش، افراد مسلح دو اسقف سوری را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

تروریستهای تکفیری مسلح که از حمایتهای گسترده عربستان، قطر و ترکیه بهره مند هستند، با زیر پا گذاشتن تمام شئونات و موازین اسلامی، اخلاقی و انسانی ضمن قتل مردم و غارت منازل آنها، به ربودن شهروندان بیگناه هم دست می زنند و در مقابل آزادی، از آنها باج خواهی می کنند.

تلفات سنگین گروههای برهم زننده امنیت و ثبات سوریه

تلویزیون سوریه از کشته شدن شماری از تروریستهای مسلح در عملیات ارتش برای پاکسازی مناطق جدیده الفضل، داریا، ضمیر، کناکر، حجیره و حسینیه خبر داد، هلاکت هشت  تروریست در جنوب حرم حضرت سکینه(س) در شهر داریا و هلاکت شمار دیگری از تروریستها از جمله سركرده گردان موسوم به گردان احفاد الرسول در نزدیكی میدان فرن و منطقه شیاح و خط راه آهن خبر دادند.

در عملیات ارتش سوریه در مناطق دیر خبیه و زاكیه نیز شماری از تروریستها از جمله یك تبعه سعودی به نام صفوک فوال به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه در طول سه هفته گذشته در چند رشته عملیات مهم، ضربات سنگینی را به گروههای مسلح وارد کردند که طی آن صدها نفر از اعضای این گروهها که بیشتر آنها عضو گروهک تروریستی جبهه النصره بودند، کشته شدند.

روستای النهریه آزاد شد

از سوی دیگر، شبکه العالم از آزادسازی روستای مهم و استراتژیک النهریه واقع در حومه القصیر در مرز سوریه و لبنان در عملیات نیروهای ارتش سوریه خبر داد. بر  اساس این گزارش، تروریستهایی که به ایجاد رعب و وحشت در این منطقه دست می زدند، متحمل خسارتها و تلفات سنگین شدند و افرادی که زنده ماندند پا به فرار گذاشتند.

کد خبر 2038715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha