۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

عمران  الزعبی:

گروههای تروریستی القاعده والنصره فقط بهانه آمریکا هستند

گروههای تروریستی القاعده والنصره فقط بهانه آمریکا هستند

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت:  گروههای تروریستی القاعده و جبهه النصره فقط بهانه و دستاویزی برای آمریکا در راستای باقی ماندن در منطقه و سیطره بر آن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: گروههای مسلح همچنان بهانه آمریکا هستندبه طوری که این کشورسعی دارد از طریق عراق، لبنان و یا از طریق ابزارهای مستقیم مانند اسرائیل، سوریه را سرنگون کند.

وی در جریان دیدار با رهبران و فعالان جمعیت دوستی پارلمانی روسیه و سوریه در موسکو گفت: دولت آمریکا می داند که سوریه بازیچه سیاستهای این کشور نبوده، نیست و نخواهد بود.

الزعبی ادامه داد: تصمیم های اتحادیه عرب در خصوص سوریه با منشور این اتحادیه در تناقض است و هر گونه قطعنامه سازمان ملل از لحاظ حقوق بین الملل وجاهت ندارد.

الزعبی در ادامه گفت: ما می دانیم که گروههای تروریستی القاعده و جبهه النصره فقط بهانه و دستاویزی برای آمریکا هستند و رویدادهای سوریه روابط دمشق و موسکو را تهدید می کند. لذا باید از مشترکات خود دفاع کنیم و زمانی که بحران به پایان رسید، برای بازسازی سوریه تلاش کنیم.

الزعبی در پایان اظهار داشت: با وجود اینکه ابزارهای جنگ در دنیا تغییر کرده است، اما همچنان دمشق و موسکو هدفی برای آمریکا شده اند. نه به این دلیل روسیه و سوریه روابط خوبی با یکدیگر دارند. بلکه به این دلیل که این دو کشور در فعالیتهای سیاسی وضعیت استثایی دارند.

کد خبر 2038932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha