۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

حجت الاسلام تویسرکانی:

شرط بهره مندی از قرآن تبعیت از ولایت است

شرط بهره مندی از قرآن تبعیت از ولایت است

اردبیل – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین شرط بهره مندی از قرآن را تبعیت از ولایت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآنی بسیج کشور در اردبیل اضافه کرد: اگر ولایت کنار گذاشته شود کثرت و تکثر به وجود می آید و آن موقع قرآنی که عامل وحدت است عامل اختلاف می شود.

وی نداشتن صفت پلید ظلم و ستمگری را از شروط دیگر بهره مندی از بصیرت قرآنی دانست و افزود: نمی شود کسی اهل قرآن باشد و به دیگران تهمت و افترا بزند و یا اهل هوسرانی باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بصیرت قطب نمای حرکت انسانی به سوی خداست و کسی صاحب بصیرت می شود که به قرآن تمسک جوید.

وی با بیان اینکه باید با تقوا، معنویت، ولایت مداری و استقامت در مسیر حق حرکت کنیم، ادامه داد: انسانی که عادل نباشد نمی تواند از بصیرت قرآنی بهره ببرد و گام اول در رسیدن به عدالت گناه نکردن است.

تویسرکانی با بیان اینکه قاریان، شهدا و علما اولین گروهی هستند که وارد جهنم می شوند، یادآور شد: این سه گروه عالمانی هستند که به علم خود عمل نکردند، شهدایی که برای رسیدن به مقام دنیایی شهید شدند و قاریانی که رفتار، گفتار و عملشان مطابق تربیت قرآنی نباشد.

وی همچنین با بیان اینکه بسیج باید در مسیر ایجاد نهضت فراگیر قرآنی حرکت کند، تاکید کرد: بسیج به عنوان پرچمدار ساخت تمدن اسلامی باید در مسیر ایجاد نهضت فراگیر قرآنی حرکت کند و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی باشد.

این مسئول فلسفه تشکیل بسیج را ایجاد تمدن با شکوه و متعالی اسلامی در سطح جهان برشمرد و بیان داشت: برای تحقق تمدن اسلامی و حرکت در این مسیر باید صاحب بصیرت باشیم که بدون شک تنها منبع بصیرت قرآن است.

وی عنوان کرد: بسیج به عنوان پرچمدار ساخت تمدن اسلامی باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی باشد، در این راه سختی و موانع زیادی در پیش است اما با تقوا، معنویت، ولایت مداری و استقامت این کار شدنی است.

کد خبر 2039106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha